کد خبر: 628038
تاریخ انتشار :

آموزش زبان فرانسه

آموزش زبان فرانسه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

فرانسه و پاریس برای اغلب افراد نماد زیبایی، موسیقی و هنر است. زبان فرانسوی با توجه به آواهای خاص خود و جذابیت‌های کشور برخاسته از آن، مورد علاقه بسیاری از افراد است. زبان فرانسوی در کنار زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی بین المللی شناخته می‌شود و یادگیری آن می‌تواند نقش بسیار مهمی بر روی گسترش ارتباطات و افزایش اطلاعات افراد بگذارد. برای یادگیری این زبان و آشنا شدن با ویژگی‌ها و اهمیت آن نکات بسیار زیادی وجود خواهد داشت. در ادامه این متن شما را بیشتر با فرایند آموزش زبان فرانسه و ویژگی‌های آن آشنا خواهیم کرد.

گستردگی و کاربرد زبان فرانسه

خوب است بدانید که زبان فرانسوی در کنار زبان‌های انگلیسی و آلمانی به عنوان زبان رسمی و پر کاربرد شناخته می‌شود. گستردگی استفاده از این زبان به حدی است که در هر 5 قاره شما می‌توانید مناطقی را پیدا کنید که زبان فرانسوی را به عنوان زبان مادری و یا زبان دوم خود استفاده می‌کنند و با آن آشنایی دارند. به طور کلی می‌توان گفت از این زبان در کانادا، بلژیک، الجزایر، فرانسه و... به شکل جدی استفاده می‌شود. با توجه به کاربرد گسترده این زبان باید گفت زبان فرانسوی در روابط بین الملل نقش حساس و با اهمیتی را ایفا می‌نماید.

تحصیل به زبان فرانسه

شما برای تحصیل در زمینه یادگیری زبان فرانسوی به شکل آکادمیک می‌توانید با توجه به شرایط و نیازها و اهداف خود در سطوح A1 A2 / B1 B2 / C1 C2  تحصیل کنید و آموزش‌ها را به شکل مقدماتی، متوسطه و پیشرفته دریافت کنید. در صورتی که با توجه به شرایط کاری و یا تحصیلی خود به مدرک زبان فرانسوی نیاز دارید باید بدانید در سطح بین المللی مدارک حاصل شده از آزمون‌هایی مانند DALF، DELF، TEF و TCF معتبر و کاربردی شناخته می‌شوند.

 به شکل دقیق‌تر در خصوص این مدارک باید ذکر کنیم که مدارک TCF و TEF مناسب افرادی است که قصد مهاجرت به کشورهای فرانسوی زبان و یا ادامه تحصیل در دانشگاه‌های فرانسوی زبان را دارند. دو مدرک DALF و DELF نیز از مدارک رسمی به حساب می‌آیند که توسط وزارت آموزش فرانسه صادر می‌شوند. این مدارک دارای اعتباری دائمی خواهند بود.

آشنایی با الفبای فرانسوی

الفبای زبان فرانسه دارای 26 کاراکتر است. در خصوص کاراکترهای این الفبا باید گفت که حروف زبان فرانسه همان حروف زبان لاتین هستند که در زبان انگلیسی نیز کاربرد دارند. وجود این شباهت باعث می‌شود تا یادگیری زبان فرانسه بسیار آسان باشد چرا که شما نسبت به ظاهر کلمات و ساختار حروف یک آشنایی نسبی دارید و اصول زبان فرانسه برایتان چندان عجیب و دور از انتظار نخواهد بود. تنها تفاوت عمده‌ای که میان الفبای زبان فرانسه و انگلیسی وجود دارد، استفاده از نشانه‌های صداگذاری لاتین که به اصطلاح  «accent  » نامیده می‌شوند؛ است. وجود این نشانه‌ها و آشنایی کامل نسبت به آنها این امکان را به وجود خواهد آورد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مهارت کافی در خواندن و تلفظ کردن واژه‌های فرانسوی دست پیدا کنید. نکته‌ای که وجود دارد این است که شما برای تلفظ دقیق نیاز به تمرین زیادی خواهید داشت چراکه آواهای فرانسوی اغلب نسبت به آواهای فارسی متفاوت هستند و همین کمی تلفظ بدون اشکال را دشوار می‌سازد.

نکته‌هایی برای یادگیری بهتر زبان فرانسه

شما برای یادگیری زبان فرانسه و یا هر زبان دیگری نیاز به تمرین و پشتکار خواهید داشت و مهم است که مطالعات و تمرین‌های خود را به شکل مستمر و پیوسته پیش ببرید. در ادامه می‌توانید با نکاتی آشنا شوید که در روند یادگیری هرچه بهتر و سریع‌تر زبان فرانسه و یا سایر زبان‌ها مفید هستند:

·یادگیری متناسب با سبک من

نکته‌ای که اغلب افراد در نظر نمی‌گیرند این است که برای هر شخص یادگیری به شکل متفاوتی انجام می‌پذیرد. در واقع شما با توجه به نقاط قوت خود می‌توانید از روش‌های مشخصی، بهتر یاد بگیرید. مهم است که شما برای خود مشخص کنید که این روش­های بهتر شامل چه گزینه­هایی هستند. اگر یادگیری بر اساس تصاویر و یا صداها و حتی متون برای شما آسان‌تر است بایستی منابع یادگیری و روش‌های خود را بر آن اساس تنظیم کنید.

·اصطلاحات و واژه‌های کاربردی

هر زبان گستره‌ای بی انتها از قواعد، واژه‌ها و اصطلاحات و استثناها است. مهم است که در شروع مسیر یادگیری به سراغ مواردی بروید که کاربردهای بیشتری دارند و در مکالمات روزمره از آنها استفاده بیشتری می‌شود. پس از یادگیری کامل موارد کاربردی، می‌توانید به آسانی و حتی به شکل خودآموز موارد اصولی‌تر و حرفه‌ای‌تر را آموزش ببینید.

·استفاده از زبان فرانسه

حتما شنیده‌اید که یکی از راه‌های سریع برای یادگیری زیان، قرار گرفتن در محیط است. مهم است که شما محیط اطراف خود را با زبان فرانسه پر کنید. سعی کنید با دوستان خود فرانسوی حرف بزنید،کتاب‌ها و روزنامه‌های فرانسوی بخوانید، اخبار و فیلم‌های فرانسوی را دنبال کنید و حتی در شبکه‌های مجازی خود به دنبال صفحات فرانسوی زبان باشید. با ایجاد این فضای فرانسوی شخصی علاوه بر اقزایش انگیزه خود برای یادگیری می‌توانید نتایج بهتری را نیز به دست بیاورید.

·هر روز یاد بگیرید

مهم است که طبق یک برنامه مشخص هر روز حداقل 5 واژه و یا اصطلاح جدید را به زبان فرانسه یاد بگیرید و ضمنا آموزه‌های روزهای قبل خود را مرور کنید. دقت داشته باشید که این یادگیری بایستی افزون بر سایر تمرین‌ها و آموزش‌های روزانه شما باشد. با این ترفند می‌توانید به سرعت دایره واژگان و اصطلاحات فرانسوی خود را گسترش دهید بدون اینکه فشار زیادی حس کنید.

آموزشگاه زبان ایرانمهر از موسساتی است که با در نظر گرفتن تمامی نکات مربوط به یادگیری موثر، آموزش‌های خود را برای افراد با شرایط گوناگون در محیط کلاس و بیرون از آن ارائه می‌دهد.

جمع بندی

آموزش زبان و یادگیری یک زبان جدید با دشواری‌های زیادی همراه است که آموزشگاه‌ زبان ایرانمهر می‌تواند تا حد زیادی برای شما آنها را برطرف سازد. شما می‌توانید برای یادگیری زبان فرانسه و یا سایر زبان‌های خارجی به این موسسه آموزش زبان مراجعه کنید و در دوره‌های آموزشی آنلاین و یا حضوری متناسب با اهداف و شرایط خود شرکت کنید. موسسه زبان آموزی ایرانمهر با کمک گرفتن از متد جدیدی آموزشی و استفاده از منابع معتبر بین المللی می‌تواند شما را برای تسلط کامل و اصولی بر روی زبان فرانسه یاری کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها