کد خبر: 628076
تاریخ انتشار :

درمان سه سوته سندرم روده تحریک‌پذیر

روش‌های طبیعی درمان سندرم روده تحریک‌پذیر را در ادامه بخوانید.

درمان سه سوته سندرم روده تحریک‌پذیر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سندرم روده تحریک‌پذیر در بین افراد شایع است.

اگر شما به سندروم روده تحریک‌پذیر مبتلا هستید، مطلب زیر را بخوانید:

علائم خود را پیگیری کنید

شایع‌ترین علل اسهال مزمن غیر‌عفونی عدم‌تحمل غذایی است و IBS اغلب توسط برخی غذاها ایجاد می‌شود. غذای خود را برای کمک به شناسایی عوامل محرک ثبت کنید.

محرک‌های متداول برای جستجو عبارتند از حساسیت‌های لبنی، گندم، گوشت گاو و سویا. همچنین روزهایی را که احساس می‌کنید استرس خاصی دارید بنویسید، زیرا اضطراب نیز می‌تواند محرکی برای IBS باشد. دانستن آنچه که به احتمال زیاد باعث شعله‌ور شدن می‌شود می‌تواند به شما در کاهش علائم در آینده کمک کند.

بیاموزید که هضم کدام غذاها برای شما سخت هستند و آنها را از رژیم غذایی خود حذف کنید

یک چهارم مبتلایان به IBS، علائمشان با خوردن کربوهیدرات‌های تخمیر‌پذیر و ضعیف جذب شده، از جمله فروکتوز، فروکتان (موجود در گندم و پیاز)،سوربیتول و سایر الکلهای قندی ایجاد یا تشدید می‌شود.

شیرین‌کننده‌های مصنوعی (مانند سوربیتول) که اغلب در غذاهای کم‌کربوهیدرات یا بدون قند یافت می‌شوند، برای بدن سخت جذب می‌شوند و می‌توانند باعث نفخ، گرفتگی و اسهال شوند. مراقب نوشیدنی‌های رژیمی، آب‌نبات و آدامس بدون قند و شیرین‌کننده‌های مصنوعی باشید و همه غذاهای محرک را که علائم شما را بدتر می‌کند حذف کنید.

دفعات غذا خوردن خود را تغییر دهید

پرخوری برای سیستم گوارشی شما بسیار سخت است و به احتمال زیاد علائم IBS را به سرعت بالا می‌برد. به جای مصرف چند وعده غذایی در روز، سعی کنید وعده‌های غذایی کوچک و مکرر را در طول روز بخورید. بدن راحت‌تر هضم این قسمت‌ها را انجام می‌دهد و ممکن است متوجه شوید که علائم بسیار کاهش یافته است.

نعناع را امتحان کنید

مطالعات زیادی در مورد روغن نعناع و توانایی آن در کاهش علائم IBS انجام شده است. برای تسکین علائم خود، سعی کنید چای نعناع را میل کنید یا چند قطره روغن نعناع را به یک لیوان آب اضافه کنید.

زردچوبه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

زردچوبه می‌تواند انقباضات غیرطبیعی و التهاب ماهیچه‌ها را برای افرادی که از IBS رنج می‌برند، کاهش دهد. برای استفاده از مزایای آن، سعی کنید 300 تا 400 میلی‌گرم سه بار در روز مصرف کنید.

از عوامل محرک اجتناب کنید

کافئین، سیگار و نوشیدنی‌های انرژی‌زا می‌توانند باعث تحریک روده و اسهال شوند. اگر از IBS رنج می‌برید، آنها را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها