کد خبر: 628516
تاریخ انتشار :

نشست مهم گروه‌های مقاومت فلسطین + جزئیات

سخنگوی کمیته‌های مقاومت فلسطین اعلام کرد، رهبری مقاومت برای تعیین موضع سیاسی واحد در قبال عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به لغو محاصره غزه و بازسازی این منطقه روز دوشنبه نشستی خواهد داشت.

نشست مهم گروه‌های مقاومت فلسطین + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری وفا، در مقابل یک منبع فلسطینی نیز اعلام کرد، با توجه به سیر صعودی شهرک سازی در کرانه باختری و تشدید محاصره غزه، گروه های مقاومت در غزه گزینه‌های "تشدید مردمی" را بررسی می‌کنند.

این منبع از ماهیت ابزارهای "تشدید مردمی" که این گروه‌ها در حال بررسی آن هستند، اطلاعاتی نداد.

وی افزود، گروه‌ها ملاحظه می‌کنند که تلاش‌هایی برای تصویب طرحی جدید علیه قدس، منزوی کردن غزه از طریق محاصره وجود دارد تا به این ترتیب مردم نوار غزه را به بحران های معیشتی سرگرم و قدس و کرانه باختری را از هم جدا کنند.

منبع مذکور گفت، گروه‌های مقاومت با گسترش شهرک سازی در کرانه باختری مخالفند و نسبت به طرح اسرائیلی- آمریکایی هشدار می‌دهند. طرحی که تلاش دارد در ازای ارائه تسهیلات به فلسطینی‌ها و دادن اجازه ساخت جزئی در مناطق "ج" در کرانه باختری، شهرک سازی‌ها را گسترش دهد.

روزنامه معاریو هم نوشت، با توجه به اینکه میانجیگری ها میان فلسطین و رژیم صهیونیستی برای کاهش شدت محاصره غزه و نیز کاهش اقدامات اشغالگران برای در تنگنا گذاشتن مردم غزه موفقیتی در پی نداشته است، در روزهای آینده درگیری با مقاومت فلسطین در جبهه غزه رخ می‌دهد.

این روزنامه به نقل از منابع امنیتی نوشت، ارتش رژیم صهیونیستی خود را برای احتمال درگیری همزمان در سه جبهه آماده می‌کند.

معاریو نوشت: گروه‌های فلسطینی در لبنان قدرت نظامی دارند و تهدید دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره پاسخ به هر نوع حمله رژیم صهیونیستی به خاک لبنان می‌تواند یکی از عوامل این درگیری احتمالی باشد.

منابعی در جنبش حماس هم اعلام کردند، همزمان با تداوم لجاجت رژیم صهیونیستی برای بازسازی غزه و تلاشش برای مرتبط کردن این پرونده به بازگشت سربازان اسیر خود در نزد حماس، میانجی ها اخیرا تلاش می‌کنند که از وقوع درگیری نظامی مجدد در نوار غزه ممانعت کنند.

به گفته این منابع، میانجی‌ها از مصر، قطر، سازمان ملل و طرف‌های دیگر از جمله اروپا برای منع وقوع درگیری فشار می آورند چرا که حماس و گروه‌های مقاومت به این واسطه ها اعلام کرده‌اند که در مقابل این بازی‌های رژیم صهیونیستی درخصوص پرونده بازسازی نوار غزه و سایر پرونده‌های مربوط به لغو محاصره و بهبود وضعیت اقتصادی و انسانی غزه بیش از این صبر نخواهند کرد.

این منابع گفتند، حماس و گروه های مقاومت اخیرا نشستی داشته و تصمیماتی گرفتند که در "ساعت صفر" اجرایی خواهد شد. در صورتی که درباره پرونده بازسازی و فعالیت گذرگاه ها و واردات نیازهای مردم غزه اقدامی نشود، مقاومت زمان ساعت صفر را مشخص خواهد کرد. روزهای آینده در این باره تعیین کننده خواهد بود و مقاومت به کمتر از تحقق مطالبات خود که مهمترین آن شروع بازسازی غزه است، راضی نخواهد شد.

به گفته منابع مذکور، این واسطه ها که از چند سال پیش برای تثبیت آتش بس در غزه تلاش می کنند از حماس و گروه های مقاومت خواستند فعلا از درگیری بپرهیزند و به روند سیاسی فرصت دهند تا در همه پرونده ها یک پیشرفتی حاصل کند.

گروه‌های مقاومت پس از اطلاع از یک سند مصری در مورد پرونده بازسازی غزه، از چند روز پیش نشست‌های فشرده‌ای برای یکپارچه سازی موضع خود برگزار می‌کنند. این گروه‌ها معتقدند رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد مطالبات مقاومت را محقق کند.

رژیم صهیونیستی اخیرا از تسهیلات ادعایی از جمله ورود هزار تاجر از غزه به اراضی اشغالی، گسترش منطقه صادراتی و واردات مواد زیرساخت انسانی خبر داده بود.

این رژیم قبلا هم از ارائه تسهیلاتی مشابه خبر داده بود اما آنها را اجرایی نکرد و همین مساله باعث شده فلسطینی‌ها فکر کنند رژیم صهیونیستی با این کارها دنبال خودنمایی در سطح بین المللی است و نمی خواهد دست به اقدامات عملی بزند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها