کد خبر: 628807
تاریخ انتشار :

تحلیل عجیب اندیشکده آمریکایی از پشت پرده ارتباط کره شمالی با چین

یک اندیشکده آمریکایی امروز (سه‌شنبه) تاکید کرد، کره شمالی از نظر اقتصادی به چین وابسته است اما روابط‌شان را اساسا بر مبنای بی‌اعتمادی می‌بیند.

تحلیل عجیب اندیشکده آمریکایی از پشت پرده ارتباط کره شمالی با چین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مرکز "وودرو ویلسون" در واشنگتن همچنین گفت، چین تمایلی به حل مساله کره شمالی ندارد چرا که به پیونگ‌یانگ از دریچه رقابت با آمریکا نگاه می‌کند.

دفتر روابط کنگره‌ای این اندیشکده در گزارشی تحت عنوان "یادداشت ویلسون: روابط منحصر به فرد میان چین و کره شمالی" نوشت: بنابراین همکاری عملی واقعی میان آمریکا و چین در زمینه خلع تسلیحات اتمی محدود است.

در ادامه این گزارش آمده است: از یک سو، این احتمال وجود دارد که اگر کره شمالی با گسترش چتر اتمی چین بر این کشور احساس راحتی کند، تمایل به خلع تسلیحات اتمی پیدا کند. با این حال، هر گونه توافق در این زمینه با ایدئولوژی سیاست اتکاء بر خود در تضاد خواهد بود و بنابراین بعید به نظر می‌رسد.

این اندیشکده چنین بی اعتمادی عمیقی میان پیونگ‌یانگ و پکن را به سیاست اتکاء بر خود کره شمالی و به ویژه رویدادهای تاریخی چون "رویداد مینسائنگدان" در دهه 1930 میلادی نسبت داد. در رویداد مینسائنگدان قتل‌عام اقوام کره‌ای توسط حزب کمونیست چین به اسم پاکسازی جاسوس‌های حامی ژاپن صورت گرفت.

این اندیشکده همچنین تاکید کرد، پکن بر خلاف واشنگتن نمی‌خواهد شاهد تغییر رژیم در کره شمالی باشد چرا که این امر می‌تواند نفوذ آمریکا بر شبه‌جزیره کره را قوی‌تر کند.

این اندیشکده افزود: در نهایت، احتمالا چین به جای خلع تسلیحات اتمی شبه‌جزیره کره، آمریکازدایی این شبه‌جزیره را ترجیح می‌دهد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها