کد خبر: 628877
تاریخ انتشار :

طرح آیت‌الله جنتی درمورد سران سه قوه به روایت هاشمی رفسنجانی

خاطرات آیت الله هاشمی: آقاى [احمد] جنتى، [دبیر شورای نگهبان]، تلفنى مسأله درخواست از رهبرى براى امکان شرکت سران سه قوه، به طور قانونی در مجلس خبرگان را مطرح کرد. تا به حال فکر این بود که در امتحانات شرکت نکنند. فکر جدید این است که اصلاً در انتخابات شرکت نکنند و با اجازه رهبرى، عضو مجلس خبرگان باشند. گفتم باید راجع به این فکر جدید، دوباره با رهبرى صحبت کنم.

طرح آیت‌الله جنتی درمورد سران سه قوه به روایت هاشمی رفسنجانی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

در گزارش‌ها، مسأله افغانستان و اسراى ما در آنجا و انفجارات آفریقا و ایرلند و شورش رو به توسعه توتسى‌ها در کنگو علیه حکومت جدید که چند ماه پیش در شورشى مشابه با حمایت همین توتسى‌ها، دولت قبل را ساقط کرد، مورد توجه است.

آقاى [احمد] جنتى، [دبیر شورای نگهبان]، تلفنى مسأله درخواست از رهبرى براى امکان شرکت سران سه قوه، به طور قانونی در مجلس خبرگان را مطرح کرد. تا به حال فکر این بود که در امتحانات شرکت نکنند. فکر جدید این است که اصلاً در انتخابات شرکت نکنند و با اجازه رهبرى، عضو مجلس خبرگان باشند. گفتم باید راجع به این فکر جدید، دوباره با رهبرى صحبت کنم.

کارها را از دفتر آوردند. وقت زیادى صرف خواندن جزوه «یزدى چه مى‌گوید؟» کردم. در جواب خطبه آقاى یزدى که در حمایت از رهبرى و مرجعیت رهبرى ایراد شده، نوشته شده و نویسنده از طرفداران آیت‌الله منتظرى است.

بى‌ادبانه نوشته؛ هم توهین به رهبرى و هم توهین زیاد به آقاى یزدى است. چون نظر امام را در مورد عدم لزوم مرجعیت و اعلمیت در رهبرى قبول ندارد، پایه استدلالش خراب است.

عصر از استخر استفاده کردم. ناهار تنها بودم. شب، یاسر و بچه‌ها شام آوردند. با یاسر درباره چاپ خاطرات [1360] مذاکره کردیم و استفاده از اسب اهدایى ترکمنستان، براى تولد اسب‌هاى ژن برتر. بازجویى از رییس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید در مورد روابط نامشروع با [مونیکا] لوینسکی، از مسایل قابل توجه دنیا است و نیز شروع محاکمه جنایتکاران جنگى بوسنى در لاهه.

منبع: انتخاب

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها