کد خبر: 628903
تاریخ انتشار :

اعتراف افسر اسرائیلی به شکست آمریکا

یک افسر سابق رژیم صهیونیستی هشدار داد که عقب‌نشینی آمریکا از افغانستان به رژیم صهیونیستی آسیب می‌زند.

اعتراف افسر اسرائیلی به شکست آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از شبکه خبری المیادین، یسرائیل زیف، رئیس سابق شعبه عملیات در ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به حوادث افغانستان و عقب‌نشینی آمریکا از آنجا گفت: عقب‌نشینی آمریکا حتما به اسرائیل آسیب خواهد زد و به ایران کمک خواهد کرد. تل‌آویو باید بخشی از آن‌هایی باشد که با این نتایج مواجه می‌شوند. این یک داستان غم‌انگیز، سخت و حیرت آور است. این فروپاشی استراتژی آمریکا در جهان است. این ویژگی دولت افغانستان است و نمی‌شود واقعیت را برای دوره‌ای طولانی از طریق قدرت نظامی تغییر داد. این مساله در زمانی حساس رخ داد و ما باید از این مساله درباره موضوع ایران عبرت بگیریم.

وی گفت: تصمیم آمریکا برای کاهش تحریم‌ها علیه ایران و اجازه دادن به ایران برای بازگشت به نظام اقتصادی طبیعی باعث شکست جهانی آتی شد.

این افسر اسرائیلی در جواب سوالی درباره ارتباط تحولات افغانستان با عقب‌نشینی بایدن در مقابل ایران گفت: درست روی موضوعی که می‌خواستم بگویم دست گذاشتی. مساله عقب‌نشینی در مقابل ایرانی‌ها در دستورکار است. شکست افغانستان واقعیتی است که از مدت‌ها وجود داشته و اکنون روشن شده است. موضوع اصلی ایران است و اسرائیل باید درباره این موضوع فشار زیادی وارد کند.

پیش از این نیز آموس یدلین، رئیس سابق شعبه اطلاعات رژیم صهیونیستی عقب‌نشینی آمریکا از افغانستان را فراری شرم آور دانست که به گروه‌های میانه رو، هم‌پیمانان آمریکا در منطقه هیچ کمکی نمی‌کند.

وی گفت: ما به آمریکا اعتماد نداریم و از آن‌ها انتظار نداریم مشکلات امنیتی ما را حل کنند و هیچ‌گاه هم نخواستیم حتی یک قطره خونشان را به خاطر ما بریزند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها