کد خبر: 629281
تاریخ انتشار :

نگرانی ضد انقلاب و صهیونیست‌ها از معرفی امیرعبداللهیان

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: از روزی که امیرعبداللهیان به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه به مجلس معرفی شده است، رسانه‌های ضد انقلاب و صهیونیستی از این انتخاب نگرانی دارند.

نگرانی ضد انقلاب و صهیونیست‌ها از معرفی امیرعبداللهیان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محسن علیزاده نماینده سپیدان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: وی به عنوان یکی از مدیران برجسته کشور و منطقه بوده و سوابق وی نشان می‌دهد مدیری پلکانی بوده و آسانسوری نیست.

نماینده مردم سپیدان در مجلس افزود: مایه مباهات مجلس است که از خدمات چنین مدیران تحول‌خواه، انقلابی، فعال و متخصصی برخوردار است و روحیه انقلابی و توجه وی به دیپلماسی عزتمندانه باعث تحولی صحیح در وضعیت موجود خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح وعده‌های وزیر پیشنهادی امور خارجه بیان کرد:وزیر پیشنهادی امور خارجه برای تصدی این پست در نشست‌های مختلف کمیسیون‌ها این اطمینان را داد که سفرایی با برنامه را برای سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها انتخاب کند و همچنین معرفی دستیاران ویژه اقتصادی از جمله نوآوری‌های وی خواهد بود.

نماینده سپیدان در مجلس گفت:وی باید اقتصادی شدن سیاست خارجی با محوریت همسایگان و ارتباط با تمدن‌ها و فرهنگ‌ها و نهادینه کردن آن با توجه به محور مقاومت را در دستور کار داشته باشد.

علیزاده در تشریح برخی از برنامه‌های وزیر پیشنهادی امور خارجه بیان کرد: امیرعبداللهیان در روز اول وزارت خود قرار است ستاد ویژه مقابله با کرونا تشکیل دهد تا مشکل واردات واکسن و تجهیزات پزشکی برطرف شود.

وی اضافه کرد: انتظار داریم وی وزارت برجام نافرجام را به وزارتی در تراز انقلاب برساند. همچنین مذاکرات اخیر وی در بغداد نشان‌‌دهنده هوشمندی، تسلط و توجه به مواضع عزتمندانه او نسبت به نظام است.

وی ادامه داد: امروز اتاق‌های فکر کثیفی از سوی صهیونیست‌ها تشکیل شده تا امیر عبداللهیان رأی اعتماد بالایی نداشته باشد لذا انتظار داریم با انتخاب وی اقتدار و عزت را به سیاست خارجه بازگردانید که وی تغییر دیپلماسی ذلت به عزت را در نظر دارد.

بر اساس این گزارش گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در دفاع از برنامه‌های وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه، بیان کرد:آقای امیرعبداللهیان دارای تحصیلات و تخصص اجرایی این حوزه می‌باشد، برای تحلیل این مهم نگاه به موضوع بازیگران خارجی، چالش های موجود در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی و ابرچالش های این حوزه، ضرورت ها و الزامات فعلی سیاست خارجی و برنامه های ایشان از جمله مواردی است که باید به آن توجه کنیم.

وی افزود:  از روزی که امیرعبداللهیان به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه به مجلس معرفی شده است، رسانه‌های ضدانقلاب و صهیونیستی از این انتخاب نگرانی دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: البته کشورهای منطقه، همسایگان و محور مقاومت استقبال ویژه ای از انتخاب امیرعبدالهیان به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه کردند.

گلرو تصریح کرد: امیرعبدالهیان فردی شایسته و دیپلماتی توانمند است و بنده در بسیاری از مذاکرات که همراه وی بودم، هنر و ظرافت دیپلماتیک امیرعبدالهیان را شاهد بودم.

رئیس کارگروه روابط خارجی مجلس خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی باعث هرج و مرج به ویژه در منطقه شده است و امیرعبدالهیان فردی بود که طرح رفراندوم در سرزمین های اشغالی را تدوین کرد که این طرح به عنوان سند رسمی در شورای امنیت به ثبت رسیده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها