کد خبر: 629393
تاریخ انتشار :

ادعای جدید و جنجالی طالبان درباره اشرف غنی + جزئیات

طالبان اعلام کرد که همه مسئولان دولت سابق حتی رئیس جمهور فراری را عفو کرده است.

ادعای جدید و جنجالی طالبان درباره اشرف غنی + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه طالبان در ادعایی جدید اعلام کرد که این گروه همه مسئولان دولت سابق افغانستان از جمله «اشرف غنی» رئیس جمهور فراری را عفو کرده است.

این گروه تأکید کرد که مسئولان دولت سابق می توانند که به افغانستان برگردند و در این کشور زندگی کنند.

«خلیل الرحمن حقانی» یکی از مسئولان گروه طالبان در گفت و گو با شبکه تلویزیونی«جیو» پاکستان گفت که طالبان اشرف غنی رئیس جمهور و «امر الله صالح» معاونش را عفو می کند و از آنها می خواهد اگر تمایل دارند به کشور برگردند.

به ادعای حقانی هیچ عداوتی بین طالبان و رئیس جمهور و معاون سابق اش و «حمد الله محب» مشاور امنیت ملی سابق وجود ندارد.

وی از شهروندان افغانستانی که از کشور فرار کرده اند نیز خواست که این کار را نکنند و گفت که تبلیغاتی که می گوید طالبان از آنها انتقام می گیرد توسط دشمنان پخش می شود.

وی همچنین وعده امنیت برای همه ملیت ها در افغانستان داد و تأکید کرد که تاجیک ها،بلوچ ها،هزاره ها و پشتون ها همه برادرند.

درگیری مسلحانه در فرودگاه کابل

ارتش آلمان امروز دوشنبه اعلام کرد که تبادل آتش در فرودگاه کابل، پایتخت افغانستان یک کشته بر جای گذاشت.

بنا به اعلام ارتش آلمان تبادل آتش صبح زود روی داد و منجر به دخالت نیروهای آمریکایی و آلمانی شد. در جریان این درگیری‌ها یک نگهبان افغان فرودگاه کشته شد. در جریان این درگیری سه نفر نیز زخمی شدند.

به گفته ارتش آلمان تبادل آتش در ابتدا بین نگهبانان افغان و مهاجمان ناشناس در درب شمالی فرودگاه آغاز شد.

ارتش آمریکا و ناتو تاکنون به گزارش‌های منتشرشده از تبادل آتش در فرودگاه کابل واکنش نشان نداده‌اند. گروه طالبان نیز تاکنون اظهارنظری در مورد این حادثه که حدود ساعت ۶:۴۵ صبح به وقت محلی روی داد نکرده است.

پیش از این گزارش‌هایی مبنی بر نگرانی مقامات آمریکا از «تهدید بالقوه داعش» در فرودگاه کابل منتشر شده بود.

عملیات کمک به روند خروج اتباع خارجی و گروهی از افغان‌ها از کابل از زمان به قدرت رسیدن طالبان در جریان است. دستکم هفت نفر نیز روز شنبه بر اثر ازدحام جمعیت در فرودگاه کابل جان باخته بودند.

هزاران نفر از اتباع خارجی و افغان‌هایی که از بیم طالبان به دنبال خروج از افغانستان هستند در فرودگاه کابل و محوطه اطراف آن تجمع کرده‌اند.

برگزاری تظاهرات علیه طالبان در پاریس

صدها نفر در پاریس، روز یکشنبه ۲۲ اوت، در حمایت از مردم افغانستان به خیابان‌های پایتخت فرانسه آمدند و در تظاهراتی علیه طالبان شعار دادند.

در این تظاهرات که افغان‌های زیادی نیز حضور داشتند با در دست داشتن تصاویری از جامعه بین‌الملل خواستند که به داد مردم این کشور برسند و خانواده‌های آنها را از دست طالبان نجات دهند.

تجمعات مشابهی هم در رم، پایتخت ایتالیا در حمایت از مردم افغانستان شکل گرفت و معترضان خواهان توجه جهانیان به وضعیت نگران‌کننده مردم افغانستان شدند.

منبع: جماران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها