کد خبر: 629883
تاریخ انتشار :

شیطنت صهیونیست‌ها برای نگهداشتن آمریکا در عراق و سوریه

یک مقام صهیونیستی بلند پایه گفت که نخست وزیر این رژیم در دیدار با بایدن درخواست عدم خروج نظامیان واشنگتن از عراق و سوریه را مطرح خواهد کرد.

شیطنت صهیونیست‌ها برای نگهداشتن آمریکا در عراق و سوریه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سایت عبری زبان واللا در آستانه دیدار جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید به نقل از یک مقام بلند پایه اسرائیلی نوشت که بنت در جریان این دیدار عدم خروج نیروهای آمریکا از عراق و سوریه را خواستار خواهد شد.

این مقام صهیونیست در این باره گفت که خروج نظامیان آمریکا از عراق و سوریه به نفع ایران بوده و حضور آن در منطقه را تقویت می‌کند.

واللا در ادامه گزارش داد که فشارها بر دولت عراق از سوی گروه‌های مقاومت این کشور برای اخراج نظامیان آمریکا افزایش یافته است.

مقام صهیونیستی مذکور همچنین گفت: موضوع حضور نیروهای آمریکا در عراق از اهمیت بالایی برخوردار است.

این رسانه عبری زبان در ادامه نوشت: بنت با هدف تقویت توافقنامه ابراهیم (عادی سازی روابط با عرب‌ها) ایده ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای را به بایدن ارائه می‌دهد که باید اسرائیل و کشورهای عربی در آن مشارکت کنند.

این مقام که نامی از آن برده نشده است درباره ایده تشکیل این ائتلاف گفت: چنین ائتلاف منطقه‌ای به "دفع خطر حضور ایران در منطقه" کمک خواهد کرد.

نفتالی بنت که درحال حاضر در آمریکا به سر می‌برد قرار بود که پنج‌شنبه با جو بایدن دیدار و گفت‌وگو کند اما در پی انفجار مرگبار فرودگاه کابل که در آن شماری از نظامیان آمریکایی نیز کشته شدند، اعلام شد که دیدار نفتالی بنت و جو بایدن به امروز (جمعه) موکول شده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها