کد خبر: 629895
تاریخ انتشار :

توصیه علم‌الهدی به وزرا؛ جلوی ظلم بی‌رحمانه قیمت‌ها را بگیرید

امام جمعه مشهد گفت: عزیزانی که مسئولیت وزارت را قبول کرده‌اند، این وضع مردم را ببینند و بی‌انصافی‌های عده‌ای بی‌رحم را نیز مد نظر قرار دهند و با همه قدرت بیایند و جلوی این ظلم‌های بی‌رحمانه در تعیین قیمت‌ها را بگیرند.

توصیه علم‌الهدی به وزرا؛ جلوی ظلم بی‌رحمانه قیمت‌ها را بگیرید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) با اشاره به اینکه همزمان با شروع هفته دولت، دولت سیزدهم تشکیل شد، اظهار کرد: دولت سیزدهم یک دولت قوی و مردمی است. این دولت قوی است، چون مردمی است.

وی ادامه داد: نظام ما در تمام دنیا قوی‌ترین و قدرتمندترین نظام حکومتی است؛ چراکه مردمی است و مردم پشتوانه این نظام هستند. امکانات نظامی، قدرت اقتصادی و توان بالای علمی، هیچ کدام برای پشتیبانی و قدرت یک نظام آن قدر موثر نیست که پشتیبانی مردم به یک نظام قدرت می‌بخشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: به همان میزانی که نظام ما به خاطر مردمی بودن یک نظام قوی است، دولت سیزدهم نیز به خاطر مردمی بودن قوی است. اما به چه دلیل می‌گوییم این دولت مردمی است؟ زیرا اولا مردم ما به تمام وسوسه‌های شیطانی ضد انقلاب خارجی و داخلی نه گفتند و در انتخابات شرکت کردند و با وجود تمام فشارهای معیشتی و سختی‌ها، به این رئیس جمهور رای دادند و رئیس دولت سیزدهم با پشتوانه رای مردم انتخاب شد.

علم‌الهدی افزود: همچنین نمایندگان مردم در مجلس نیز با رای خیلی بالایی به ۱۸ نفر از ۱۹ وزیر پیشنهادی رای اعتماد دادند. لذا این دولت، یک دولت مردمی است‌. اما باید توجه داشت که وقتی مردم دولتی با چنین کیفیتی را انتخاب کردند و نمایندگانشان نیز به وزرا رای بالا دادند، مطالبات و توقعشان از این دولت نیز بالاست. مردم ما از چنین دولتی بیشتر از دولتی که با چنین کیفیتی بالا نیامده است، توقع دارند.

وی عنوان کرد: مردم از دولت سیزدهم انتظار دارند در اسرع وقت مشکلات را حل کند. وزرای این دولت نیز از وضع مردم خبر دارند و می‌دانند مردم چطور در اوضاع سخت معیشتی و شرایط کرونایی زندگی می‌کنند و با این فشاری که از مردم حس می‌کنند، وزارت را قبول کرده‌اند. حال عده‌ای از افراد بی‌رحم و خدانشناس مشکلات مردم را می‌بینند، اما به فکر سوء استفاده از این وضعیت مردم به نفع خود می‌باشند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه یکی، دو هفته گذشته، خلاء بین دو دولت بود، گفت: یعنی دولت قبلی تمام شده بود و وزرای دولت جدید هنوز رای اعتماد نگرفته بودند و شروع به کار نکرده بودند. عده‌ای از افراد بی‌رحم از این وضعیت سوء استفاده کردند و کالاها را چند برابر کردند و این کار را با چنان هماهنگی ملی انجام دادند، که مسئولین استانی دستشان به جایی نرسید و این بدترین جنایت است.

علم‌الهدی با اشاره به داستانی از تجارت یکی از افراد مورد اطمینان امام صادق(ع)، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) وقتی دیدند یکی از افراد مورد اطمینان‌شان، قیمت کالایی را به دلیل افزایش تقاضای مردم، بالا برده است، گفتند: "سودی که از این تجارت به دست آمده است، پلیدی و نجاست است." مردم بدانید اینکه ملاک تعیین نرخ کالاها را میزان عرضه و تقاضا قرار داده‌اند، این با اقتصاد شرک‌آمیز سرمایه‌داری متناسب است.

وی بیان کرد: این نهایت بی‌رحمی است که بگوییم دامداران میزان عرضه و تقاضا را ارزیابی کردند و روی لبنیات نرخ گذاشتند. یک هفته صبر می‌کردید، دولت سیزدهم شروع به کار می‌کرد، نهاده‌های دامی را با قیمت کم در اختیار شما قرار می‌داد، شما هم لبنیات را به قیمت عادلانه به مردم می‌فروختید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: عزیزانی که مسئولیت وزارت را قبول کرده‌اند، این وضع مردم را ببینند و بی‌انصافی‌های عده‌ای بی‌رحم را نیز مد نظر قرار دهند و با همه قدرت بیایند و جلوی این ظلم‌های بی‌رحمانه در تعیین قیمت‌ها را بگیرند و اجازه ندهند مردم گرفتار شوند. ان‌شاءالله با همت این مسئولین که هم متدین اند و هم مورد اعتماد مردم، این مشکلات در هفته دولت حل شود و این حالت استیصال مردم برطرف شود.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها