کد خبر: 629899
تاریخ انتشار :

شهریاری عضو ستاد مقابله با کرونا شد

رییس کمیسیون بهداشت و درمان و رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به عضویت رسمی ستاد ملی مبارزه با کرونا منصوب شدند.

شهریاری عضو ستاد مقابله با کرونا شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، حسینعلی شهریاری بهمراه ولی اسماعیلی به پیشنهاد قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و با موافقت آیت‌الله رئیسی رییس جمهوری به عضویت رسمی ستاد ملی مبارزه با کرونا منصوب شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۴۱۲ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۱۶ هزار و ۱۸۴ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: همچنین با فوت سه مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۴۳۰نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۴۱۴ بیمار حاد تنفسی و ۱۵۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان‌ تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: تمامی موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته انگلیسی و دلتا است.

هاشمی از وضع فوق بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: پایین‌ترین میزان رعایت پروتکل‌ها در سطح کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است.

وی بیان کرد:‌ کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی در استان وجود ندارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها