کد خبر: 629917
تاریخ انتشار :

رایزنی غریب آبادی با سفرای چند کشور اروپایی

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز جمعه با شماری از همتایان اروپایی خود در پایتخت اتریش دیدار و درباره موضوعات مورد علاقه گفت‌وگو کرد.

رایزنی غریب آبادی با سفرای چند کشور اروپایی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، کاظم غریب آبادی با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت که دیدارهای جداگانه با سفرا و نمایندگان ایتالیا، آلمان و هلند در محل نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران داشته است.

وی افزود که در این دیدارها، در خصوص موضوعات مورد علاقه دو جانبه گفت‌وگو شد.

وی هفته پیش هم با میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین دیدار کرد. در این دیدار دو طرف پیرامون دورنمای از سرگیری مذاکرات احیای برجام گفت وگو کردند.

گفت‌وگوها در وین پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایران متوقف شد. پیش‌بینی می‌شود که دور جدید مذاکرات ظرف هفته‌های آینده از سر گرفته شود.

آیت الله دکتر رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مراسم تحلیف خود پس از ادای سوگند اعلام کرد که سیاست فشار و تحریم موجب انصراف ملت ایران از پیگیری حقوق قانونی خود از جمله حق توسعه نخواهد شد. از هر طرح دیپلماتیک برای لغو تحریم‌ها استفاده می‌کنیم. نظام جمهوری اسلامی سلاح اتمی را شرعا به فتوای رهبری معظم انقلاب بر خود حرام می‌داند و این سلاح هیچ جایگاهی در استراتژی دفاعی ایران ندارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها