کد خبر: 630567
تاریخ انتشار :

کنایه روسیه به غرب درخصوص افغانستان

دیپلمات ارشد روسیه با انتشار پیامی کنایه‌آمیز به خروج خفت‌بار نیروهای خارجی از افغانستان پس از نزدیک به دو دهه اشغال‌گری در این کشور اشاره و تصریح کرد که غرب باید از حوادث درس بگیرد.

کنایه روسیه به غرب درخصوص افغانستان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت: تحولات افغانستان بار دیگر نشان داد که تلاش‌ها برای تحمیل ارزش‌ها و منش لیبرالی غرب در سایر کشورها و جوامع نه تنها ساده لوحانه و غیر مسئولانه است که منجر به عواقب فاجعه باری می‌شود.

وی با این حال بعید دانست که غرب از این مساله درس بگیرد.

پیشتر رئیس جمهوری روسیه نیز در اظهار نظر مشابهی گفته بود که حضور نظامی ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان  فاجعه بار بوده و هیچ نتیجه  مثبتی نداشت. ولادیمیر پوتین در جمع دانشجویان در شهر ولادی واستوک در خاور دور روسیه درباره وضعیت افغانستان گفت: نباید از خارج چیزی (راه حلی) را تحمیل کرد بلکه باید کمک و صبر کرد.  

وی افزود: باید منتظر بود تا شرایط فراهم شود و اگر کسی می خواهد که وضعیت افغانستان سریعتر بهبود بیابد باید به مردم این کشور کمک کند.

رئیس جمهوری روسیه گفت: ماموریت ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان که در جریان آن واشنگتن استانداردهای خود را برای سازماندهی جامعه این کشور اعمال کرد هیچ نتیجه ای نداشت و حتی پیامدهای منفی به همراه داشت.  

به دنبال سلطه طالبان بر افغانستان، دولت بایدن در عملیاتی دو هفته ای اقدام به خروج نیروها و افرادی کرد که در افغانستان بسر می بردند. بایدن ۳۱ اوت (۹ شهریور) را به عنوان ضرب الاجل خروج نیروهایش از افغانستان تعیین کرده بود.

 جنگ بیست ساله افغانستان که طولانی‌ترین جنگ آمریکا در خارج از مرزها شناخته می‌شود، در مجموع ۲۳۱۳ میلیارد دلار هزینه و حدود ۲۵٠٠ کشته روی دست آمریکا گذاشت و خروج شتابزده و آشوب زده آمریکا از افغانستان به اعتبار و موقعیت بین‌المللی واشنگتن آسیبی بزرگ زد.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها