کد خبر: 630771
تاریخ انتشار :

دور جدید مذاکرات مخالفان و دولت ونزوئلا از امروز

مقام‌های دولت ونزوئلا و نمایندگان مخالفان این دولت امروز جمعه ۳ سپتامبر در شهر مکزیکو سیتی مذاکراتشان را از سر گرفته و با یکدیگر دیدار می کنند.

دور جدید مذاکرات مخالفان و دولت ونزوئلا از امروز
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این دومین دور مذاکرات آنها با هدف حل بحران سیاسی و اقتصادی این کشور خواهد بود. دور نخست مذاکرات آنها که آن هم در مکزیک بود ماه گذشته میلادی رخ داد.

دولت مادورو به موجب این مذاکرات به دنبال برداشتن تحریم‌های بین المللی علیه این کشور است.

خورخه رودریگز، رئیس مجلس ملی ونزوئلا روز چهارشنبه گفت که دولت طرح پیشنهادی "متمرکز بر مسائل اقتصادی و اجتماعی و بازگشت منابع متعلق به مردم ونزوئلا دارد".

مادورو رئیس جمهور ونزوئلا چند روز پیش گفت که کشورش "در مکزیک به طرح یک درخواست قاطع همراه با همه الزامات برای بازیابی اقتصاد این کشور و بازگشت طلای به گروگان برده شده توسط بانک انگلیس پرداخته و خواستار برداشته همه تحریم ها علیه شرکت نفت دولتی ونزوئلا خواهد شد.

مخالفان ونزوئلا نیز حامی ارائه کمکهای انساندوستانه، واکسنهای کووید-۱۹ بیشتر به این کشور و شفافیت انتخاباتی بیشتر به ویژه در قبال انتخابات منطقه ای آتی مربوط به ماه نوامبر می شوند. روز سه شنبه مخالفان ونزوئلا مشارکتشان در انتخابات منطقه ای این کشور را اعلام کردند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها