کد خبر: 631244
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی «نامه‌نیوز» با منصور حقیقت‌پور

منتظریم دولت رئیسی به بلوغ رفتاری برسد

فعال سیاسی اصولگرا گفت: منتظر می مانیم تا دولت بلوغ رفتاری و اجرایی را پیدا کند تا ببنیم دولت در عین دوندگی و حضور در بین مردم، آیا عاقلانه نیز رفتار می کند؟ تصمیمات صحیح، منطقی و درست می گیرد؟ یک دونده عاقل بهتر از یک نشسته عاقل خواهد بود. آن تصمیمی خوب است که 10 تا دانشگاه پای آن را امضا کنند، نه تصمیم فی البداهه و شتابزده.

منتظریم دولت رئیسی به بلوغ رفتاری برسد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: دولت سید ابراهیم رئیسی در حالی مستقر شد که با بحران های بزرگی باید دست و پنجه نرم کند، مهمترین آنها بحران سرمایه اجتماعی است.

منصور حقیقت پور درباره راهکار دولت سیدابراهیم رئیسی برای حل بحران سرمایه اجتماعی به نامه نیوز گفت: بالاخره دولت با ترمیم سرمایه اجتماعی دوباره باید امید و باور مردم به قدرت اجرایی را احیا کند. همه اقشار جامعه مردم ایران هستند اما طیف زحمت کش طبقه محروم و آسیب پذیر همیشه برای دفاع از انقلاب و نظام در صحنه بودند و آقای رئیسی در درجه اول باید بتواند این طبقه را دوباره امیدوار کند.

وی افزود: گرچه مخاطب اصلی ما محرومان و طبقات زحمت کش هستند اما در مراحل بعدی سایر اقشار مردم باید به باور و امید درباره توان اجرایی دولت برسند چون آنها نیز دارای ظرفیت های بزرگ اقتصادی و علمی هستند که اگر وارد صحنه شوند قطعا کمک های بزرگی به حل مشکلات کشور می کند.

این فعال سیاسی درباره اینکه حرف دولت سیدابراهیم رئیسی برای کدام طبقه اجتماعی باور پذیرتر است؟ یادآور شد: حتما طبقه محرومان چنین ویژگی دارد چون این قشر طیف بزرگتر جامعه هستند و باید زودتر مورد ملاطفت های اجرایی و عملیاتی قرار بگیرند که این باور در آنها شکل بگیرد اگر دولت حرفی می زند از روی دلسوزی، صداقت و کارشناسی است.

وی درباره نوع نگاه مردم به نسبت میان دولت سیدابراهیم رئیسی و نظام اظهار کرد: دولت رکن رکین حاکمیت و نظام است چون 80 درصد امور اجرایی کشور را در اختیار دارد. حتما اگر در اینجا بد عمل شود تأثیر خودش را بر کل نظام خواهد گذاشت. به عبارت دیگر مردم عملکرد دولت را به حساب نظام می گذارند.

حقیقت پور درباره شبیه سازی سفرها و بازدیدهای سیدابراهیم رئیسی با اقدامات دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد گفت: در درجه اول نیازمند آن هستیم که مدیران بتوانند تصمیم خوب بگیرند. گرچه در میان مردم بودن خوب است اما به شخصه تولید تصمیمات صحیح، عقلایی و علمی را به دویدن بین استان ها ترجیح می دهم.

وی افزود: منتظر می مانیم تا دولت بلوغ رفتاری و اجرایی را پیدا کند تا ببنیم دولت در عین دوندگی و حضور در بین مردم، آیا عاقلانه نیز رفتار می کند؟ تصمیمات صحیح، منطقی و درست می گیرد؟ یک دونده عاقل بهتر از یک نشسته عاقل خواهد بود. آن تصمیمی خوب است که 10 تا دانشگاه پای آن را امضا کنند، نه تصمیم فی البداهه و شتابزده.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها