کد خبر: 631275
تاریخ انتشار :

حمله به کاروان نظامی آمریکا

بغداد-ایرنا- یک کاروان لجستیک ارتش ایالات متحده در استان بابل عراق نزدیک پل «کالسو» عصر امروز دوشنبه با بمب کنارجاده ای مورد هدف قرار گرفت.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایرنا، جزئیاتی از خسارات یا تلفات حمله منتشر نشده است.هنوز هیچ گروهی رسما مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است اما گروه موسوم به «اصحاب الکهف» که پیش‌تر نیز بارها مسئولیت حمله به کاروان‌های اشغالگران آمریکایی را بر عهده گرفته است ویدیویی از این حمله در رسانه های اجتماعی منتشر کرد.

روز شنبه هفته جاری، اصحاب الکهف از گروه‌های نوظهور مقاومت در عراق، از شروع دور جدید حملات مسلحانه به منافع آمریکا تحت عنوان «کربلاء» خبر داد.

اصحاب الکهف اعلام کرده است: «از امروز (شنبه) عملیات جدید از جمله محاصره گسترده زمینی و جغرافیایی کاروان‌های دشمن آمریکایی بیش از گذشته در عراق شروع می‌شود.»

این گروه عراقی همچنین از تیم‌های متخصص مین گذاری در مسیرهای کاروان‌های آمریکایی تقدیر کرده و گفته است که این مین گذاری‌ها، دشمن آمریکایی را مجبور به تغییر مسیرهای حرکت کاروان‌های خود می‌کند.

 اصحاب الکهف بر عملیات پیشین خود علیه نیروهای آمریکایی در عراق نام «کف العباس (ع)» را گذاشته بود و با اعلام پایان این عملیات از دور جدید عملیات مسلحانه تحت عنوان «کربلا» نام برده است.

حملات به کاروان‌های پشتیبانی، منافع و نیروهای آمریکایی در عراق در طول یکسال و نیم گذشته به نحو برجسته افزایش یافته و برخی از گروه‌های مقاومت توانسته‌اند پایگاه‌های نظامی آمریکا را در «عین الاسد» (الانبار)، «الحریر» (اربیل) و «ویکتوریا» (نزدیک فرودگاه بین المللی بغداد) هدف قرار دهند.

تاکنون نیروهای آمریکایی از شناسایی هویت واقعی گروه‌های مقاومت نوظهور و ممانعت از این حملات به منافع آمریکا در عراق ناکام مانده‌اند.

نیروهای آمریکایی با وجود گذشت بیش از یک سال از مصوبه پارلمان این کشور و قانون خروج اشغالگران از عراق همچنان از این اقدام سر باز می‌زنند.

آمریکایی‌ها به بهانه حضور داعش در عراق همچنان بر ادامه اشغال کشور در حالی تاکید دارند که اخبار متعددی حاکی از جابجایی هوایی عناصر داعش به وسیله بالگردهای آمریکایی در عراق و سوریه وجود دارد و اساسا آمریکایی‌ها سال‌هاست که اقدامی علیه تروریست‌های داعشی نکرده‌اند.

روز جمعه دیوید شینکر معاون وزیر خارجه آمریکا گفت: آمریکا به حضور خود برای نابودی داعش در عراق ادامه خواهد داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها