کد خبر: 631279
تاریخ انتشار :

توقـف حکـم اخــراج استاد جنجالی

آرمان ملی: ظهر یکشنبه بود که رسانه‌ها خبر از اخراج یکی از اساتید برجسته دانشگاه آزاد اسلامی دادند. شخص مورد نظر کسی نبود جز دکتر بیژن عبدالکریمی، دانشیار گروه فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال که به دلیل دفاع از نظام سلطنتی پهلوی حکم اخراج وی داده شده بود.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 در حکم این استاد دانشگاه آمده:« نامبرده فاقد صلاحیت جهت عضویت در هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی است. بنا به این حکم، کد استادی بیژن عبدالکریمی از روز گذشته (شنبه ۱۳ شهریورماه) باطل گردیده و رای صادره قطعی و لازم الاجراست.» این در حالی است که پیش از این نیز دانشگاه‌ آزاد به لطایف الحیل اساتید دگر اندیش‌خود را از تدریس و عضویت در این دانشگاه اخراج و برکنار کرده بود. جالب اینکه عبدالکریمی از معدود اساتیدی بود که موافق سیاست منطقه‌ای ایران  و از حامیان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود اما به دلیل حمایت از رژیم پهلوی از دانشگاه اخراج شد . حرکتی  که در نوع خود قابل توجه و تامل است. البته این اخراج واکنش‌های بسیاری را هم در پی داشت. احمد زید آبادی فعال سیاسی نوشت:« دکتر بیژن عبدالکریمی از معدود استادان مستقلی است که از سیاست منطقه‌ای و موشکی جمهوری اسلامی دفاع می‌کند. به همین دلیل هم بعضاً مورد طعن و نقد مخالفان نظام است. حالا گویا او را به دلیل پاره‌ای نقطه‌نظراتش که در سیمای جمهوری اسلامی و یا در مناظره با چهره‌های اصولگرا مطرح شده است، از دانشگاه آزاد اخراج کرده‌اند. از این مضحک‌تر می‌شود که استادی را برای بحث و گفت‌وگو به شبکۀ چهار سیما و یا مناظره با افراد مدعیِ اصولگرایی دعوت کنند و بعد به دلیل اظهاراتش در این برنامه‌ها او را از دانشگاه اخراج کنند؟ اخراج دکتر عبدالکریمی از دانشگاه مایۀ تأسف است 

 توقف حکم اخراج   

پس از حواشی پیش آمده پیرامون دکتر بیژن عبدالکریمی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال مبنی بر حکم اخراج وی از دانشگاه و ابطال کد استادی و هیات علمی وی  و بازتاب گسترده آن در رسانه‌های رسمی و فضای مجازی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به این حکم واکنش نشان داد. در این راستا دکتر محمد مهدی طهرانچی در نامه ای خطاب به بزرگی رئیس مرکز حقوقی و صیانت از دارایی‌های دانشگاه آزاد اسلامی خواستار متوقف شدن حکم اخراج دکتر عبدالکریمی‌ شد. در نامه ریاست عالیه دانشگاه آزاد آمده است: با بررسی گزارش‌های واصله نسبت به حکم تجدید نظر  صادره در ارتباط با آقای دکتر بیژن عبدالکریمی اینجانب لازم می‌دانم با اعمال بند«د» ماده 27 آئین نامه نحوه تشکیل و رسیدگی به تخلفات انتظامی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاداسلامی و آموزشکده‌های سما، موضوع مجددا در هیأت عالی تجدید نظر مورد بررسی و اجرای حکم  تا زمان رسیدگی متوقف گردد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها