کد خبر: 631383
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگو با امیررضا واعظ آشتیانی

رئیسی وارث گسستی بزرگ میان دولت و ملت است

امیررضا واعظ آشتیانی گفت: در پی هشت‌سال سیاست‌ورزی دولت آقای روحانی بیش از همه طبقات، فرودستان آسیب دیدند.

رئیسی وارث گسستی بزرگ میان دولت و ملت است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: دولت سید ابراهیم رئیسی باید بتواند مشکلات عدیده کنونی را رفع کند تا متعاقب آن اعتماد از دست‌رفته مردم به دستگاه اجرایی بازگردد. اما در این مسیر چه کاری از دست دولت سیزدهم برمی‌آید؟

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال و تحلیلگر سیاسی درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «وقتی می‌خواهیم مطالبات اجتماعی را محقق کنیم، نباید صرفا بر یک طبقه تمرکز کنیم. البته قبول داریم که در پی هشت‌سال سیاست‌ورزی دولت آقای روحانی بیش از همه طبقات، فرودستان آسیب دیدند اما به هر حال مشکلات عدیده اقتصادی بر همه طبقات اعم از طبقه فرودست و متوسط فشار آورد».

او ادامه داد: «موضوعاتی مانند موانع اقتصادی ازدواج، تورم، بیکاری، گرانی مسکن و... کمر فرودستان را هم کرد و انتظار می‌رود دولت آقای رئیسی بتواند وضعیت کنونی را بهبود بخشد. امروز حال همه ایرانیان خوب نیست و در این بین حتما حال طبقات پایین بدتر؛ طبقه‌ای که زحمتکش است و می‌خواهد یک زندگی راحت داشته باشد که اصلا انتظار زیادی نیست. اگر دولت بتواند مشکلات اقتصادی را حل کند، حتما اعتماد عمومی هم احیاء می‌شود. متأسفانه دولت آقای رئیسی وارث یک گسست بزرگ میان دولت و ملت است و برای ترمیم آن کار سختی در پیش دارد».

این فعال سیاسی بیان کرد: «در دولت آقای رئیسی زمینه‌های بازسازی اعتماد عمومی فراهم شده است و امیدواریم در آینده‌ای نه‌چندان دور نمود بیرونی آن را هم مشاهده کنیم. دولت باید برنامه‌ای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشته باشد تا با برنامه کوتاه‌مدت در ماه‌های آینده فوری‌ترین مشکلات و دغدغه‌های مردم را حل کند، در برنامه‌ای میان‌مدت اقتصاد را سامان دهد و در برنامه‌ای بلندمدت اقداماتی با چشم‌انداز 20ساله انجام دهد تا زیربناها درست شود و حتما اگر چنین شود در دوره دوم هم مردم بیش از دوره اول به آقای رئیسی رأی خواهند داد».

او در پاسخ به این پرسش که آیا رئیسی می‌تواند طبقات نخبگانی را هم راضی کند، اظهار کرد: «یک گروه هستند که از پیش تکلیف خود با دولت را روشن کرده‌اند؛ آنها تحت هر شرایطی با دولت آقای رئیسی مخالف خواهند بود اما به نظرم آن بخشی از جامعه که حتی با نوع نگاه آقای رئیسی و دولتش خاصه در حوزه سیاسی موافق نیست و حتی حاضر به رأی‌دادن نشد، اگر اهل انصاف باشند، وقتی اقدامات مثبت آقای رئیسی را ببینند، از دولت حمایت خواهند کرد».

واعظ آشتیانی در پایان گفت: «همه باید بدانیم که در یک کشتی نشسته‌ایم و اگر تعادل این کشتی از هر سمت بر هم بخورد و غرق شود، همه از راست و چپ غرق می‌شویم؛ بنابراین اکنون ضرورت دارد همه دست به دست هم بدهند تا مشکلات کشور رفع شود و این کشتی به ساحل امنی برسد. آقای رئیسی و دولت او باید تمام نقدها را بشنوند و نقدهای منصفانه را در دستور کار قرار بدهند و حتی من پیشنهاد می‌کنم یک نهادی ایجاد شود که مسئول اخذ نهادها و ارجاع آنها به وزارتخانه‌ها یا سازمان‌های مربوطه شود تا در این دولت دیگر شاهد رویکردی از جنس رویکرد آقای روحانی نباشیم که با همه منتقدان برخوردهای بدی می‌شد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها