کد خبر: 631433
تاریخ انتشار :

پیش بینی مضحک بایدن درباره آینده رابطه ایران و افغانستان

ایسنا/ رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی درباره تامین مالی طالبان از سوی دیگر کشورها به ویژه چین با وجود تحریم های آمریکا، مدعی شد که کشورهایی از جمله چین، روسیه و ایران تلاش خواهند کرد با طالبان به توافق برسند.

پیش بینی مضحک بایدن درباره آینده رابطه ایران و افغانستان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش خبرگزاری رویترز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت که چین تلاش خواهد کرد با طالبان به توافق برسد. 

بایدن در پاسخ به این که آیا نگران تامین مالی طالبان از سوی چین نیست، گفت:چین یک مشکل واقعی با طالبان دارد. بنابراین من مطمئنم آن ها تلاش خواهند کرد با طالبان به توافق برسند، همان طور که پاکستان، روسیه و ایران نیز در همین راستا تلاش خواهند کرد. همه ی آن ها در تلاشند بدانند که حالا باید چه کار کنند. 

آمریکا و گروه متشکل از هفت متحد آن توافق کرده اند پاسخشان به طالبان را هماهنگ کنند و واشنگتن برای اطمینان یافتن از این که طالبان به تعهداتش در زمینه حقوق زنان و اجرای قوانین بین المللی عمل خواهد کرد، دسترسی طالبان به اندوخته های مالی افغانستان را مسدود کرده است که بیشتر آن در  نیویورک است. 

اما به گفته کارشناسان، بیشتر این فشار اقتصادی در صورت ارائه کمک مالی چین، روسیه و سایر کشورها به طالبان از بین خواهد رفت. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها