کد خبر: 633146
تاریخ انتشار :

درخواست فوری سازمان ملل + جزئیات

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، در نشست روز جمعه به وقت محلی از جامعه جهانی خواست تا تلاشهای خود برای انرژی های تجدیدپذیر و برای جلوگیری از شرایط اضطراری آب و هوا و رفع فقر جهانی انرژی را دو چندان کند.

درخواست فوری سازمان ملل + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایرنا، دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر ضرورت مضاعف برای پایان دادن به فقر انرژی و محدود کردن تغییرات آب و هوایی گفت: امروز ما با لحظه ای از حقیقت روبرو هستیم.

گوترش افزود: ما پاسخ هایی از جمله انرژی مقرون به صرفه، تجدیدپذیر و پایدار برای همه داریم که هر دو ضرورت را برآورده می کند.سازمان ملل متحد می گوید حدود ۷۶۰ میلیون نفر در سراسر جهان در حال حاضر به برق دسترسی ندارند.
گوترش نیز اعلام کرد که جهان باید این رقم را تا سال ۲۰۲۵ به نصف برساند.
دبیرکل سازمان ملل خاطرنشان کرد که پیشرفت هایی صورت گرفته است در حالی که انرژی های تجدیدپذیر هم اکنون ۲۹ درصد از تولید برق جهان را تامین می کند.
اظهارات دبیرکل سازمان ملل در حالی است که دولت ها و بخش خصوصی متعهد شدند بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار در اجلاس انرژی که خواستار تسریع تلاش ها برای جلوگیری از تغییرات آب و هوایی فاجعه بار شد، هزینه کنند.
تعهداتی که بسیاری از آنها قبلا اعلام شده است شامل پروژه هایی برای گسترش دسترسی به برق در کشورهای در حال توسعه، تقویت فناوری های آشپزی تمیز و بهبود بهره وری انرژی به عنوان بخشی از حرکت در مسیرکربن زدایی سیستم انرژی است.
دبیر کل سازمان ملل پیش از این، در نشست وزرای امور خارجه  شورای امنیت نیز گفت:  تغییرات آب و هوایی و سوء مدیریت محیط زیستی در مناطقی  که ظرفیت های مقابله با این تغییرات محدود است، عوامل افزایش خطر هستند.
گوترش افزود: تغییرات آب و هوایی به ویژه هنگامی با شکنندگی و اختلافات گذشته یا فعلی همراه شود، می تواند تاثیرات عمیقی از خود به جا گذارد.
به گفته وی،  ۹۰ درصد پناهندگان از کشورهای بسیار آسیب پذیر هستند که کمترین توانایی را برای سازگاری با تأثیرات تغییرات آب و هوایی دارند.
دبیر کل سازمان ملل از اعضای شورای امنیت خواست تمهیدات ایجاد صلح و سازگاری با آب و هوا را برای کاهش خطرات در نظر بگیرند.
وی اظهار داشت که گزارش اخیر دانشمندان سازمان ملل متحد  نشان می دهد سطح تغییرات اقلیمی به طرز خطرناکی تشدید شده است.
وی با تاکید بر اینکه این یک پیام خطر برای بشریت است، افزود: حداقل ۳۰ میلیون نفر در سال گذشته بر اثر بلایای ناشی از تغییرات اقلیمی آواره شده اند و هیچ منطقه ای از این تغییرات در امان نیست.
دبیر کل سازمان ملل در پایان هشدار داد: فرصت ما برای جلوگیری از بدترین تاثیرات آب و هوایی به سرعت رو به پایان است.
ماه گذشته گروهی از کارشناسان بین دولتی سازمان ملل با عنوان «هیات بین دولتی درمورد تغییرات اقلیمی» هشدار دادند که سطح انتشار گازهای گلخانه ای در حال حاضر به حدی بالاست که اختلالات آب و هوایی را برای چند دهه، اگر نگوییم چند قرن تضمین می‌کند. به عبارت دیگر، امواج گرمای مرگبار، طوفان های شدید و دیگر شرایط جوی که در حال حاضر اتفاق می افتد، شدیدتر خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها