کد خبر: 633330
تاریخ انتشار :

تحولات بین‌المللی به نفع ما نیست

علی بیگدلی در یادداشتی اختصاصی برای "عصر ما" نوشت؛ هدر دادن وقت در بزنگاه مذاکره

تحولات بین‌المللی به نفع ما نیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی بیگدلی در یادداشتی نوشت؛ میخائیل اولیانف، نماینده روسیه در مذاکرات وین در توییتی هشدار داده: تاخیر بیشتر ایران برای بازگشت به مذاکرات می‌تواند فضا را برای احیای برجام نامساعدتر کند.

در مقابل تیم جدید دیپلماسی ایران هنوز هیچ تصمیم مشخصی درباره اینکه کی و با چه دستور کاری به مذاکرات برمی‌گردد اعلام نکرده. 

علی بیگدلی، کارشناس مسائل بین‌الملل در یادداشتی اختصاصی برای عصرما  به این پرسش پاسخ داده که چرا ادامه این وضعیت برای ایران مخاطره‌آمیز است: 

تاخیر ایران برای بازگشت به مذاکرات وین چیزی جز یک ژست توخالی نیست. شرایط در تروئیکای اروپایی به سرعت در حال تغییر است و متاسفانه هیچ یک از این تغییرات به نفع ایران و احیاء برجام و در نتیجه رفع تحریم‌های آمریکا نیست. 

امروز در آلمان انتخاباتی برگزار می‌شود که نتیجه آن هرچه باشد مسلماُ دیگر کسی به قدرتمندی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نخواهد شد.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه هم در پیش است و امانوئل مکرونی که برای برجام تا این حد تلاش کرد قدرت را واگذار می‌کند.

انگلستان هم که در قالب  پیمان سه جانبه «آکوس» بیش از همیشه به آمریکا نزدیک شده. 

در نتیجه می‌بینیم که شکاف‌های عمیقی در تروئیکای اروپایی در حال شکل گرفتن است که به نفع ایران نیست و یقینا حتی سطح انتظارات طرف‌های اروپایی را هم از مذاکرات با ایران بالاتر خواهد برد. 

شرایط اقتصادی در داخل و حتی وضعیت تحولات منطقه هم به نفع ایران نیست. بنابر این توصیه‌ای نمی‌توان داشت جز اینکه تصمیم گیران کشور با اندکی انعطاف به مذاکرات برگردند، وقت و شرایط مساعد را هدر ندهند و نگذارند با ادامه تحریم ها شرایط برای مردم بیش از این سخت شود.

منبع: عصر ما

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها