کد خبر: 633386
تاریخ انتشار :

مواضع عجیب رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان

رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان تاکید کرد به برگزاری انتخابات در تاریخ مقررش متعهد است و هرگز علیه انقلاب کودتا نخواهد کرد.

مواضع عجیب رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نوشته روزنامه عربی۲۱، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان در سخنرانی به مناسبت افتتاح چند زیرساخت در شهر خارطوم، پایتخت این کشور اظهار کرد: نیروهای مسلح مسؤول حراست از سودان، امنیت و مردم آن هستند و تا زمانی که گروه‌های انقلاب با هم متحد نشده‌اند، ما با گروه کوچکی که آن را ربود، همراه نخواهیم شد.

البرهان دو روز قبل نیز درباره شرایط سودان صحبت کرده و جزئیاتی را درباره عاملان کودتای اخیر و نیز اختلافات سیاسی همزمان با بحث و جدل میان مقامات نظامی و شرکای غیرنظامی آنها در کابینه ارائه کرده بود.

رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان گفته بود: در تلاش نافرجام برای کودتا، بخشی از نظامیان و غیرنظامیان دست داشتند و یک کودتای کامل بود که نزدیک بود کشور را وارد گردابی از خشونت کند.

همچنین او با اشاره به اینکه تنها دو سال به تاریخ انتخابات سودان باقی مانده و این مساله نیازمند تلاش گسترده‌ای است، گفت: اگر شرایط دوره انتقالی نبود، نیروهای مسلح در حاکمیت وجود نداشتند.

البرهان در ادامه ابراز امیدواری کرد که به جای انتخابات زودهنگام در سودان، دوره انتقالی بدون مشکل و به خوبی طی شود.

رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان ضمن رد این اتهام که نیروهای مسلح در اجرای تدابیر امنیتی وقت‌کشی کردند، گفت: این تدابیر به بودجه‌هایی نیاز داشتند که در حال حاضر در خزانه کشور وجود ندارند.

او در پایان تاکید کرد که از طرح عبدالله حمدوک، نخست وزیر دولت انتقالی سودان حمایت می‌کند زیرا این طرح را راهی می‌داند که می‌تواند گروه‌های سیاسی سودان را متحد کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها