کد خبر: 633654
تاریخ انتشار :

حضرت آیت الله سیستانی: همگان را به مشارکت آگاهانه در انتخابات دعوت می کنم

شفقنا- حضرت آیت الله العظمی سیستانی مرجع تقلید عالیقدر شیعیان بیانیه مهمی درباره انتخابات پارلمانی آتی عراق صادر کردند.

حضرت آیت الله سیستانی: همگان را به مشارکت آگاهانه در انتخابات دعوت می کنم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حضرت آیت الله سیستانی در پاسخ به استفتایی، مردم عراق را به مشارکت گسترده در انتخابات آتی این کشور دعوت کردند.

متن بیانیه مرجع تقلید عالیقدر شیعیان که در قالب پاسخ به پرسش جمعی از شهروندان عراقی صادر شده است، به شرح زیر می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی

سلام علیکم ورحمه الله و برکاته

موعد انتخابات مجلس نمایندگان عراق نزدیک است و بسیاری از شهروندان درباره نظر مرجعیت عالی دینی درباره مشارکت در این انتخابات می پرسند و اینکه چه رویکردی را در این باره مصلحت می دانند؟

جمعی از شهروندان

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

مرجعیت عالی دینی همگان را به مشارکت آگاهانه و مسئولانه در انتخابات آتی دعوت می کند و هرچند این امر بدون کاستی نیست اما سالم ترین راه برای عبور کشور به سمت آینده ای است که امید می رود بهتر از گذشته باشد و از طریق آن، از خطر افتادن در ورطه هرج و مرج و بن بست سیاسی جلوگیری می شود.

رای دهندگان محترم باید از تجارب گذشته درس بگیرند و ارزش آرای خود و نقش مهم این آرا در ترسیم آینده کشور را بدانند و این فرصت مهم را برای ایجاد تغییر واقعی در اداره کشور و دور کردن دستهای فاسد و بی کفایت از پست های کلیدی آن غنمیت بشمارند واین امر جز با همبستگی افراد آگاه، مشارکت فعال و انتخاب احسن امکان پذیر نیست که در غیر این صورت، ناکامی های پارلمان های قبلی و دولت های ناشی از آن تکرار خواهد شد و آن زمان دیگر زمان پیشمانی نیست.

مرجعیت عالی دینی امروز نیز  آنچه را که پیش از انتخابات گذشته تصریح کرد، تایید می کند و عنوان می کند که از هیچ نامزد یا لیست انتخاباتی حمایت نمی کند و همه این ها به نظر رای دهندگان بستگی دارد.

اما در عین حال خطاب به آنها تاکید می کند که رزومه نامزدها را در حوزه های انتخاباتی به دقت بررسی کنند و تنها افراد صالح و شایسته ای را از بین آنها انتخاب کنند که نسبت به حاکمیت عراق، امنیت و شکوفایی آن اصرار و علاقه داشته باشند و امانت دار ارزش های اصلی و منافع عالی آن باشند و مراقب انتخاب افراد بی کفایت، فاسد و یا طرف هایی که به اصول ثابت مردم عزیز عراق ایمان ندارند و یا خارج از چارچوب قانون اساسی فعالیت می کنند، باشند زیرا این موضوع خطرات بزرگی برای آینده کشور دارد.

مرجعیت همچنین تاکید می کند که مسئولان انتخابات در راستای برگزاری آن در فضایی مطمئن و دور از تاثیرات جانبی پول، سلاح غیرقانونی و دخالت های خارجی اقدام کنند و ناظر بر شفافیت آن و حافظ آرای رای دهندگان باشند زیرا امانتی بر گردن آنهاست. والله ولی التوفیق.

۲۱ صفر / ۱۴۳۳ه/ ۲۹/ ۹/ ۲۰۲۱

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها