کد خبر: 633752
تاریخ انتشار :

مذاکره سرنوشت ساز مقامات آمریکا و چین

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که مقامات واشنگتن و پکن در هفته جاری در مورد مسائل مختلفی در حوزه نظامی و دفاعی مذاکره کرده‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مذاکره مقامات نظامی آمریکا و چین در حالی انجام شده است که دو کشور در مورد مسائل مختلفی با یکدیگر اختلاف داشته و روابط آنها در سالهای اخیر پرتنش بوده است.

در همین حال وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که «مایکل چیس» معاون وزیر دفاع آمریکا در امور چین، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری به صورت ویدئوکنفرانس با ژنرال «هوانگ ژوپینگ» مقام ارشد نظامی چین، گفت و گو کرده است.

پنتاگون امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: طی این مذاکرات دو طرف گفت وگوهای صریح و عمیقی در مورد یکسری مسائل مرتبط در روابط دفاعی و نظامی واشنگتن- پکن داشتند. دو طرف بر حفظ کانال‌های ارتباطی در این راستا تاکید کردند.

این مذاکرات در حالی انجام شد که آمریکا، انگلیس و استرالیا اخیرا خبر از حصول پیمان نظامی داده‌اند( پیمان آکوس) که براساس آن استرالیا به زیردریایی‌هایی با قابلیت هسته‌ای مجهز خواهد شد؛ اقدامی که از سوی چین محکوم شده است. برخی کارشناسان معتقدند که این پیمان به منظور هدف قرار دادن چین و پاسخی به هژمونی پکن در منطقه آسیا و فراتر از آن منعقد شده است.

منبع: تابناک

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها