کد خبر: 633815
تاریخ انتشار :

درخواست کمک یک چهره اصولگرا از دولت و نهادها | جزئیات

برنا/ یک چهره سیاسی اصولگرا عنوان کرد: احزاب باید آموزش دیده باشند و دولت و نهادهای دیگر حتما می‌توانند ایفای نقش و کمک کنند تا در جمهوری اسلامی چند حزب خوب داشته باشیم.

درخواست کمک یک چهره اصولگرا از دولت و نهادها | جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«منصور حقیقت‌پور»، چهره سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با برنا، در رابطه با الزام در تغییر رویه سیاسی احزاب برای انتخابات گفت: چالش اساسی و اصلی ما در کشورمان بی آبرویی احزاب است که اگر این چالش را نداشتیم، می‌توانستیم بهتر از اینها در فضای مردم سالاری دینی، ایفای نقش کنیم. امروز احزاب در افکار و اندیشه ملت ایران آبروی درست و حسابی ندارند؛ احزاب به علت عملکرد بد در گذشته که صرفا به صورت تظاهری به اقدامات دموکراتیک توجه داشتند، سابقه‌ای از سوءظن مردم را نسبت به خود به وجود آورده‌اند و این مهم باعث شده جمهوری اسلامی ایران نتواند احزاب قدرتمندی را، ساماندهی کند.

او تاکید کرد: حزب جمهوری اسلامی که قوی‌ترین افراد انقلاب در آن عضو بودند، نتوانست دوام بیاورد. باید چاره‌ای بیاندیشیم و از لحاط آموزشی و رفتاری، احزاب را طاهر و پاک کنیم و ذهنهای مردم را نسبت به احزاب روشن‌تر کنیم حال با آموزش‌هایی در دبیرستان‌ها، دانشگاه‌ها و کارکردهای علمی. ما نیازمند نوعی رفتار فرهنگی- سیاسی هستیم تا حزب را در کشور جا بیندازیم. احزاب باید دارای شناسنامه و مانیفست باشند؛ احزاب باید دارای مرامنامه و اساسنامه باشند.

حقیقت‌پور تاکید کرد: احزاب باید آموزش دیده باشند و دولت و نهادهای دیگر حتما می‌توانند ایفای نقش و کمک کنند تا در جمهوری اسلامی چند حزب خوب داشته باشیم. اینکه در زمان انتخابات دور هم جمع شوند و حرفی بزنند و بعد داخل خودشان هم دعوا باشد درست نیست چون احزاب از قبل کار نکرده‌اند و آموزش ندیده‌اند.

این چهره سیاسی اصولگرا ادامه داد: احزاب باید بر پایه منویات و گرایشات موجود در قانون اساسی کشور، طرح‌های مختلفی را ارائه بدهند. بر اساس قانون اساسی احزاب می‌توانند در زمینه توسعه عدالت کار کنند. ما بحث آموزش رایگان و بحث‌های متعدد دیگری را در قانون اساسی داریم. احزاب باید بگویند برای شایسته سالاری چه برنامه‌ای دارند؟ برای مَسکن ارزان چه برنامه‌ای دارند؟ برای نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی چه برنامه‌ای دارند؟

او در پایان گفت: باید از قانون اساسی الهام بگیرند و بگویند نگاه‌شان به اقتصاد، فرهنگ و سیاست چیست و راهکارهای برگرفته از آن اصول را ارائه بدهند. احزاب به دنبال یک هدف هستند ولی راهکارها متعدد است. احزاب باید برای تامین رفاه و امنیت مردم و تعالی کشور تلاش کنند در همه جای دنیا همینطور است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها