کد خبر: 633870
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفتگوی «نامه‌نیوز» با حسن‌بهشتی‌پور

مانور ارتش و سپاه پیام قاطع ایران را منتقل کرد

تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: گزافه گویی الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان بی شک متأثر از تحریکات تل اویو است، انجام رزمایش ارتش و سپاه به اندازه کافی پیام قاطع ایران را منتقل کرد.

مانور ارتش و سپاه پیام قاطع ایران را منتقل کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: اخیرا از طرف جمهوری آذربایجان اقدامات تحریک آمیزی نسبت به ایران دیده می شود از برگزاری رزمایش مشترک با پاکستان و ترکیه و اخلال در حرکت کامیون های ترانزیتی ایران که البته اظهارات اخیر الهام علی اف نیز بر حساسیت های ایجاد شده افزود. 

حسن بهشتی پور در گفتگو با خبرنگار نامه نیوز درباره ادعاهای علی اف  و تحریکات موجود در منطقه گفت: باید توجه داشته باشیم  این برنامه ریزی اسرائیل  است که روابط ایران و آذربایجان و ترکیه را برهم بزند. اسرائیلی ها که دیدند نتوانستند در عرصه دیپلماتیک فضای ضد ایرانی را در ماجرای پرونده سازی هسته ای پیش ببرند اکنون دنبال ناکام گذاشتن سیاست گسترش روابط ایران با کشورهای همسایه هستند. سیاستی که بصورت رسمی از طرف دولت جدید مطرح شده و می شود

وی افزود: برای مقابله با گزافه گویی اقای الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان که بی شک از طرف تل اویو تحریک شده است، انجام رزمایش ارتش و سپاه به اندازه کافی پیام قاطع ایران را منتقل کرد. درواقع ایران بجای بازی کردن در زمین بازی که اسرائیلی ها طراحی کرده بودند صحنه بازی جدیدی را برای مقابله با اظهارات  سخیف علی اف تعریف کرد. 

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی اظهار کرد: در این شرایط  نباید فضا را به سمتی برد که انگار قرار است ایران با ترکیه و آذربایجان و پاکستان وارد جنگ شود . ایران  با هر سه کشور همسایه خود  مناسبات ویژه دارد.  بنابراین می تواند ضمن نشان دادن اقتدار از طریق انجام رزمایش از راههای دیپلماتیک مشکلات موجود را مدیریت کنیم.

حسن بهشتی پور بیان کرد: فراموش نکنیم که اجلاس های سه جانبه وزرای خارجه و روسای جمهوری ایران ، آذربایجان و ترکیه طی سالهای اخیر به باز شدن بسیاری از گره های موجود در روابط کمک کرد. بنابراین بازهم می توان با ابتکار های تازه اجازه ندهیم اسرائیل و آمریکا با ایجاد اختلافهای جدید درسطح منطقه فضا را برای ایجاد یک جنگ جدید آماده سازند.  

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها