کد خبر: 634485
تاریخ انتشار :

دیدار هیات آمریکایی با نمایندگان طالبان

رویترز به نقل از دو مقام ارشد دولت آمریکا گزارش داد، یک هیات از ایالات متحده با نمایندگان طالبان در دوحه دیدار خواهد کرد.

دیدار هیات آمریکایی با نمایندگان طالبان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش رویترز، این دیدار سطح بالا در روز شنبه و یکشنبه پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، اولین دیدار رو در رو به حساب می‌آید.

به گفته مقام های آمریکایی، این هیات سطح بالای آمریکا شامل مقام های وزارت خارجه، جامعه اطلاعاتی و آژانس توسعه بین الملل ایالات متحده با طالبان در راستای تضمین ادامه مسیر امن برای خروج شهروندان آمریکایی و دیگران از افغانستان و همچنین آزادی مارک فرریش شهروند ربوده شده این کشور گفت‌وگو می‌کنند.

این مقام های آگاه اعلام کردند، یکی دیگر از اولویت‌های اصلی تعهد طالبان نسبت به این است که اجازه ندهد تا افغانستان بار دیگر به بستری برای رشد القاعده یا دیگر افراط گرایان تبدیل شود و راه دستیابی به کمک بشردوستانه بهبود پیدا کند.

زلمی خلیل زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان که مسئولیت گفت‌وگو با طالبان و مذاکرات صلح را بر عهده داشت این هیات را همراهی نخواهد کرد.

مقام های آمریکایی گفتند که تیم آمریکایی شامل تام وست، معاون نماینده ویژه وزارت خارجه و سارا چارلز مقام آژانس توسعه بین الملل ایالات متحده است و از طرف طالبان مقامات کابینه حضور خواهند یافت.

یک مقام ارشد آمریکایی توضیح داد: این ملاقات ادامه تعاملات عملگرایانه با طالبان است که ما در مورد موضوعات منافع ملی مهم داشتیم.

این مقام آگاه مدعی شد: این ملاقات برای به رسمیت شناختن یا اعطای مشروعیت به طالبان نیست. همچنان تاکید می‌کنیم هر مشروعیتی باید از طریق اقدامات خود طالبان به دست آید.

اشغال بیست ساله افغانستان توسط آمریکا در نهایت در ماه اوت با پایان عملیات خروج نیروهای آمریکایی از این کشور پایان یافت. واشنگتن با قدرت گرفتن طالبان بیش از ۱۲۴ هزار تن از جمله شهروندان آمریکا، افغانستان یا دیگر کشورها را از افغانستان خارج کرد؛ اما هزاران تن از افغانی‌های باقی مانده متحد آمریکا در خطر اعدام توسط طالبان هستند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها