کد خبر: 634487
تاریخ انتشار :

حقوق ماهیانه بنی صدر از سازمان سیا

کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: ابوالحسن بنی صدر که در طول دوران ریاست جمهوری اش منشاء خیانت های بسیاری بود درگذشت.

حقوق ماهیانه بنی صدر از سازمان سیا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

او با لانه جاسوسی آمریکا نیز ارتباط داشت و حتی از سیا حقوق دریافت می کرد. در اسناد لانه جاسوسی برای بنی صدر کد رمز مشخص شده بود.

معصومه ابتکار با اشاره به اسناد لانه جاسوسی می‌گوید: «...یکی از این اسناد درباره فردی بود که سازمان سیا از او به عنوان SD LURE نام می‌برد. در دی‌ماه 58 (یک ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری) در گاوصندوق اتاق رئیس پایگاه سیا در تهران، هفت سند درباره این فرد پیدا کردیم. در این اسناد شماره تلفن او ذکر شده بود. با کنترل این شماره تلفن متوجه شدیم متعلق به منزل جناب بنی‌صدر است که به زودی به ریاست جمهوری ایران برگزیده می‌شد. سند دیگر از او به عنوان یک منبع اطلاعاتی و تماس بالقوه نام می‌برد.»

علاوه بر این بنابر اعتراف یکی از گروگان‌ها به نام تام آهرن - رئیس قرارگاه سیا در تهران – یکی از جاسوسان سیا که خود را نماینده یک کمپانی تجاری معرفی کرده بود، در حوالی 29 مرداد 58، به تهران می‌آید و بین سه تا پنج بار با بنی‌صدر ملاقات می‌کند. در آخرین جلسه بنی‌صدر با پیشنهاد دریافت حقوق ماهیانه هزار دلار به عنوان مشاور اقتصادی شرکت تجاری تحت پوشش سیا موافقت می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها