کد خبر: 635102
تاریخ انتشار :

نگران زن ایرانی

«عصر ما» گزارش می‌دهد؛ زن ستیزی از نوع ایرانی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

طالبان که به حکومت برگشت نگران کننده‌ترین مسئله وضعیت زنان افغانستان شد که به خانه نشینی و برقع پوشی و  ازدواج در کودکی و ... محکوم می‌شدند!

ما در حالی نگران زنان افغانستان هستیم که طالبانیسم زیر پوست جامعه خودمان اختاپوسی در حال رشد است. تنها کافی است خبرهای یک هفته گذشته را مرور کنیم:

فیلم منتشر شده از خشونت غیرقابل توجیه نیروهای گشت ارشاد موقع  بازداشت یک زن که بارها موارد مشابهش رسانه‌ای شده و جز توجیه و تکذیب واکنش دیگری در پی نداشته

تیراندازی به زنان اصفهانی و حمله به زنان دوچرخه سوار در این شهرکه پیشتر فاجعه اسیدپاشی را هم تجربه کرده بودند و هنوز هیچ اسیدپاشی مجازات نشده است. 

اعلام آمار تولد نزدیک به 800 نوزاد از مادرانی که  10 تا 14 ساله دارند و ازدواج به دنیای کودکانه شان تحمیل ازدواج  شده و نمایندگان مجلس نیازی به تصویب قانون برای جلوگیری از آن نمی‌بینند.

و یکی از فاجعه آمیزترین جلوه‌های طالبانیسم یعنی قتل‌های ناموسی که با کمال تاسف به دلیل نبود قوانین بازدارنده دارد به خبری تکراری تبدیل می‌شود. آخرین‌شان پدری است که دختر 21 ساله اش را کشته. تنها به جرم اینکه چند بار با یک پسر صحبت کرده 

در نبود قوانین حمایت‌کننده و در فقدان مجازات کسانی که در هر لباس و از هر جایگاهی سلامتی، امنیت و جان زنان را تهدید می‌کنند... شرایط زندگی برای زنان در ایران نگران کننده است و خشونتی به آنها تحمیل می‌شود که تنها به عریانی خشونت طالبان نیست!

منبع: عصر ما

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها