کد خبر: 635256
تاریخ انتشار :

استقبال رسانه‌های صهیونیستی از اظهارات وزیر خارجه سعودی

رسانه‌های عبری‌زبان ضمن ابراز غافلگیری، از اظهارات اخیر وزیر خارجه عربستان سعودی پس از دیدار با همتای آمریکایی و تمجیدش از رژیم صهیونیستی استقبال کردند.

استقبال رسانه‌های صهیونیستی از اظهارات وزیر خارجه سعودی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اظهارات اخیر «فیصل بن فرحان»‌ وزیر امور خارجه عربستان سعودی پس از دیدار با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی در تمجید رژیم صهیونیستی با استقبال رسانه‌های این رژیم همراه شد.

روزنامه عبری زبان «اسرائیل هیوم»، با انتشار گزارشی در این زمینه نوشت اظهارات وزیر خارجه سعودی روز جمعه پس از نشست با بلینکن در خصوص «احتمال عادی سازی روابط عربستان سعودی با اسرائیل»، «غافلگیرکننده و تعجب‌آور» بود.

این روزنامه در ادامه نوشت: «این وزیر سعودی گفت که آن‌ها (اسرائیل) به ثبات منطقه‌ای و مسیر صلح کمک کرده‌اند. ما متقاعد شده‌ایم که تنها راه دستیابی به ثبات پایدار، رسیدگی به مسأله فلسطین و مسأله کشور فلسطین به پایتختی قدس است».

 اسرائیل هیوم در خصوص این اظهارات بن فرحان نوشت: «نه هر روز یک مقام سعودی در حضور همه از اسرائیل تعریف می‌کند و نه هر روز این اتفاق در واشنگتن می افتد».

به نوشته وبگاه «عربی 21»، سایر رسانه‌های عبری زبان نیز که چند روزی است بر روی انتشار اخباری در خصوص پیوستن یک کشور عربی دیگر به قطار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، با بازنشر اظهارات وزیر خارجه سعودی، ابراز خشنودی کردند.

وزیر خارجه سعودی، چندی پیش در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی‌.ان‌.ان» مدعی شده بود که عادی‌سازی روابط با اسرائیل در منطقه از نظر اقتصادی، اجتماعی و امنیتی برای کل منطقه مفید خواهد بود اما وی نمی‌داند به زودی توافق نامه‌ای بین کشورش و اسرائیل امضا می‌شود یا خیر.

گفتنی است که پیش از دیدار بن فرحان با همتای آمریکایی، بلینکن با «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات که کشورش توافق عادی‌سازی روابط با تل‌آویو را امضا کرده، دیدار کرده بود.

ابوظبی و تل آویو در ۱۳ آگوست ۲۰۲۰ طی بیانیه‌ای رسمی از امضای توافق سازش و علنی کردن روابط دوجانبه خبر دادند. پس از آن، در ۱۱ سپتامبر همین سال بحرین به توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل روی آورد. سودان در ۲۳ اکتبر و مغرب در ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ از سازش با رژیم صهیونیستی خبر داد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها