کد خبر: 635408
تاریخ انتشار :

مقاومت روسیه در به رسمت شناختن طالبان

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که موضوع به رسمیت شناختن گروه طالبان از سوی روسیه هنوز مطرح نیست و مسکو این موضوع را بررسی نمی کند.

مقاومت روسیه در به رسمت شناختن طالبان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

لاوروف روز سه شنبه در دیدار با شرکت کنندگان در نشست باشگاه سیاسی بین المللی والدای در مسکو گفت: روسیه مانند سایر کشورهای پرنفوذ منطقه با طالبان در تماس است.  

 وی افزود: طالبان وعده داده تا تدابیری را برای اینکه دولت افغانستان نه فقط از لحاظ قومی بلکه سیاسی فراگیر باشد، اتخاذ خواهد کرد.  

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه این را نیز گفت که نماینده ویژه جدید آمریکا در افغانستان برای برقراری تماس با روسیه ابراز تمایل کرده است.  

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که دولت جدید افغانستان که طالبان تشکیل داده است، فراگیر نیست و در به رسمیت شناختن طالبان شتاب نمی کنیم.

به گزارش ایرنا، پوتین روز جمعه در نشست سران جامعه همسود که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: دولتی که طالبان تشکیل داده است نماینده و دربرگیرنده همه مواضع و دیدگاههای سیاسی در افغانستان نیست.  

کشورهای درحال توسعه باید در شورای امنیت نماینده داشته باشند

لاوروف در ادامه سخنان خود گفت کشورهای درحال توسعه آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین باید در شورای امنیت سازمان ملل باید نماینده داشته باشند تا سیاست این نهاد دارای گرایش به غرب نباشد.  

وی افزود: نیاز به مطابقت دادن سازمان ملل و شورای امنیت به واقعیت های جدید وجود دارد زیرا جهان از ۵۰ کشور در هنگام تاسیس سازمان ملل تشکیل نیافته بلکه همینک ۱۹۳ کشور در جهان وجود دارد.

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه شش کشور عضو شورای امنیت غربی هستند، افزود: بدیهی است که کشورهای غربی نمی خواهند که شورای امنیت گسترش بیابد و کشورهای بیشتری در ان عضویت بیابند.

روسیه در بدتر شدن روابط با ناتو پیشگام نبوده است

لاوروف ادامه داد: روسیه هیچگاه در بدتر شدن روابط با ناتو یا اتحادیه اروپا یا هر کشوری پیشگام نبوده است.  

وی تصریح کرد که بر این باور است سازمان پیمان اتلانتیک شمالی(ناتو) باید گام نخست را برای بهبودی روابط با روسیه بردارد.  

روابط روسیه و ناتو پرتنش است و اخیرا ناتو ۱۰ نفر از کارکنان دفتر نماینده روسیه در این سازمان مستقر در بروکسل را اخراج کرد.  

وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد این کشور فعالیت دفتر اطلاع رسانی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مسکو را به حال تعلیق درآورده است.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف گفت: در پاسخ به اقدامات ناتو، ما فعالیت های دفتر نمایندگی ناتو در مسکو را از تاریح اول نوامبر (۱۰ آبان) متوقف می کنیم.

باشگاه سیاسی بین المللی «والدای»، سال ۲۰۰۴ به منظور ایجاد میدانی برای مباحثه همانند داووس سوییس و در رقابت با این کنفرانس بین المللی غربی تاسیس شده است.

این باشگاه سیاسی با جذب همکاری بیش از ۶۰ کشور جهان نشست های خود را سالانه و منظم برگزار می کند و به عنوان گردهمایی بین المللی ارایه کننده دیدگاه های مستقل سیاسی یا همگرا با روسیه است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها