کد خبر: 635672
تاریخ انتشار :

انگلستان و بحران تازه کرونایی

هرچند بیشتر مردم انگلیس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کاهش سرعت شیوع کرونا در این کشور موافق هستند اما آمارها نشان می‌دهد که این روزها کمتر کسی به رعایت محدودیت‌ها مقید است.

انگلستان و بحران تازه کرونایی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

به گزارش نامه‌نیوز، تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد آمار افرادی که فاصله‌گذاری اجتماعی را در انگلیس رعایت می‌کنند از ۶۳ درصد در اواخر تیرماه گذشته به ۳۹ درصد رسیده است. شمار افرادی که از ماسک صورت استفاده می‌کنند نیز در همین بازه زمانی از ۹۷ درصد به ۸۲ درصد رسیده است.

یافته‌های دفتر آمار ملی انگلیس حاکیست که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اعم از شست‌وشوی دست، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تهویه هوا، اهمیت خود را بین جوانان این کشور از دست داده است. ارزش‌ این دستورالعمل‌ها برای مردان انگلیسی نیز نسبت به زنان، کمتر شده است.

هرچند وحشت مردم انگلیس از کرونا افت کرده اما شمار فزاینده‌ای گمان می‌کنند که زندگی هرگز مانند گذشته نخواهد شد. حدود ۳۰ درصد هم اطمینان ندارند که اوضاع چه زمانی عادی می‌شود.

ساجد جاوید وزیر بهداشت انگلیس اظهار داشت که مردم باید همچنان در فضاهای بسته از ماسک صورت استفاده کنند. این درحالیست که نمایندگان مجلس انگلیس در صحن علنی از ماسک استفاده نمی کنند. وزیر بهداشت انگلیس که در نشست خبری روزانه دولت سخن می‌گفت در پاسخ به سووالی در همین رابطه بیان داشت:‌این نکته منطقی است و همه ما در این زمینه مسئول هستیم.

او همچنین هشدار داد که با فرارسیدن فصل زمستان ممکن است آمار مبتلایان به ۱۰۰ هزار نفر در روز برسد و این قبیل اقدامات می‌تواند تفاوت بزرگی را در جلوگیری از شیوع ویروس ایجاد می‌کند.

او گفت که دولت در این مقطع برنامه‌ای برای اجرای طرح اضطراری مقابله با کرونا که بر اعمال مجدد محدودیت‌های کرونایی نظارت دارد، ندارد. با این حال مشاوران پزشکی دولت امروز (جمعه) دوباره تاکید کردند که طرح اضطراری دولت "باید از همین حال انجام شود" و برای "استقرار سریع" این اقدامات باید آماده شد. گروه مشورتی علمی مواقع اضطراری موسوم به سیج گفته است که توصیه به افراد برای کار از خانه، بیشترین تاثیر را در جلوگیری از شیوع ویروس می تواند داشته باشد.

آمار مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان ها در سراسر بریتانیا به آرامی در حال افزایش است. شمار روزانه مبتلایان از مرز ۵۰ هزار نفر فراتر رفته و دولت تحت فشار زیادی قرار دارد تا محدودیت‌هایی را که از اواخر تیرماه رفع کرده دوباره اعمال کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها