کد خبر: 635691
تاریخ انتشار :

آقای رئیس جمهور مشاورانتان را عوض کنید

آقای رئیس جمهور گویا نمی‌دانستند که مقدس اردبیلی و محقق اردبیلی هر دو یک نفر هستند و هر دو القابی برای احمد بن محمد اردبیلی نجفی از علما و فقهای شیعه امامیه به‌دنیا آمده در محله نیار اردبیل به قرن دهم هجری .

آقای رئیس جمهور مشاورانتان را عوض کنید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سفر اخیر رئیس جمهور به اردبیل مثل چند هفته اخیر با حواشی همراه بود. این بار آقای رئیس جمهور طوری از مواخر استان حرف زد که انگار مقدس اردبیلی یک نفر است و محقق اردبیلی یک نفر دیگر! این موضوع مورد توجه کاربران در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی قرار گرفت. برخی نیز با در نظر گرفتن دیگر اشتباهات کلامی و غیرکلامی رئیس جمهور در این مدت کوتاهی که از شروع دولت میگذرد ، به او توصیه کرده اند که در تیم مشاوران خود تجدید نظر کند. مثلا کانال تلگرامی عصر ما نوشت: آقای رئیس جمهور گویا نمی‌دانستند که مقدس اردبیلی و محقق اردبیلی هر دو یک نفر هستند و هر دو القابی برای احمد بن محمد اردبیلی نجفی از علما و فقهای شیعه امامیه به‌دنیا آمده در  محله نیار اردبیل به قرن دهم هجری . 

تکرار این نوع اشتباه‌ها در ندانستن اسامی درست یا تلفظ اشتباه واژه‌ها تا آنجا رسیده که بعضی از باب توجیه پای دلایلی مثل مبتلا بودن به یک سندرم مغزی که سبب اشتباهات کلامی می‌‌شود را به میان کشیدند. 

این اشتباه‌ها و ندانستن‌ها را با هر چه بشود توجیه کرد یک واقعیت را کتمان نمی‌کند، اینکه آقای رئیس جمهور در تیم مشاورانی که قاعدتا باید در تدوین سخنرانی‌ها او را همراهی کنند، تجدید نظر کند.البته اگر او به ضرورت داشتن چنین مشاورانی اعتقاد داشته باشد!

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها