کد خبر: 635732
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با ناصر ایمانی

نگرانی‌ها درباره مجلس به وقوع پیوست

ناصر ایمانی گفت: به نمایندگان توصیه می‌کنم در ادامه مسیر بیشتر بر لوایح دولت تمرکز کنند و کمتر طرح بدهند.

نگرانی‌ها درباره مجلس به وقوع پیوست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: عملکرد مجلس در چند وقت اخیر بسیار مورد نقد صاحب‌نظران قرار داشته است؛ اینکه مجلس نتوانسته به آنچه وعده می‌داد عمل کند.

ناصر ایمانی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی درباره عملکرد مجلس یازدهم به «نامه‌نیوز» گفت: «از ابتدای کار مجلس این نگرانی وجود داشت که مجلس یازدهم از قدرت کارشناسی لازم برخوردار نباشد و نمایندگان این دوره نتوانند در طرح‌ها و لوایح مهم تأثیرگذار باشند. با گذشت زمان این نگرانی رنگ واقعیت به خود گرفت و به وقوع پیوست و نشان‌ داده شد که بدنه کارشناسی مجلس قدرت کافی را ندارد. از سوی دیگر برخی نمایندگان نیز با شروع دولت سیزدهم از مجلس جدا شدند و در سِمت‌های دیگر مشغول به کار شدند که در این شرایط کار دشوارتر هم شد».

او ادامه داد: «مجلس در چندوقت اخیر طرح‌های پرسروصدایی ارائه کرده که مورد اقناع افکار عمومی واقع نشده اشت و علی‌رغم واکنش منفی جامعه نمایندگان بر موضع خود اصرار می‌کنند و پیش‌بینی هم می‌شود که چنین طرح‌هایی در مقام اجرا هم با مشکل مواجه شوند».

این فعال سیاسی درباره عملکرد مجلس یازدهم در زمان دولت دوازدهم بیان کرد: «مجلس هنگامی که دولت آقای روحانی بر سر کار بود دلیل اطمینانی که به دولت نداشت، از لوایح دولت استقبال نمی‌کرد و سعی مجلس ارائه طرح بود. معمولا هم طرح‌ها به نسبت لوایج ناموفق می‌شوند زیرا طرح را نمایندگان می‌دهند و لوایح از مسیر تیم کارشناسی وسیع دولت به مجلس می‌رسد که در لوایح تمام ابعاد اجرایی موضوع هم لحاظ شده است. به هر حال مجلس یازدهم به دلیل مشکلاتی با دولت قبل داشت به لوایح ترتیب اثر نمی‌داد. از این سو طرح‌ها هم در مرحله اجرا به چالش می‌خوردند».

او همچنین اظهار کرد: «اکنون هم که دولت جدید هنوز به طور کامل مستقر نشده است و وضعیت همچنان مانند سابق است».

ایمانی درباره تحقق یا عدم تحقق شعار بهبود وضعیت اقتصادی مردم که از سوی نمایندگان ابراز می‌شد، تصریح کرد: «هرچه در ذهنم مرور می‌کنم به یاد نمی‌آورم که نمایندگان کنونی اقدام خاصی برای بهبود اوضاع معیشتی کرده باشند؛ هرچند باید در نظر داشته باشیم، بیشتر اقدامات در حوزه معیشتی بار مالی دارد که شورای نگهبان مصوبات اینچنینی را رد می‌کند».

او در پایان درباره آینده مجلس یازدهم گفت: «من به نمایندگان مجلس توصیه می‌کنم در ادامه مسیر سعی کنند بیشتر بر لوایح دولت تمرکز کنند و کمتر طرح بدهند زیرا در آن صورت مسیر دولت مورد اعتماد آقای رئیسی را هم هموار خواهند کرد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها