کد خبر: 635854
تاریخ انتشار :

ادعایی درباره پرداخت میلیون دلاری برای آزادی استاندار سیلی خورده از اسارت داعش

دیده‌بان ایران/ ماجرای بازتاب سیلی خوردن استاندار جدید آذربایجان شرقی همچنان ادامه دارد . در همین حال بازنشر اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مورد توجه قرار گرفت که مدعی شده است احمدی نژاد با درخواست از قطر و پرداخت 57 میلیون دلار از سوی امیر قطر باعث آزادی چند نفر از اسرای ایرانی در بند داعش شده است که یکی از آن ها استاندار جدید آذربایجان شرقی است.

ادعایی درباره پرداخت میلیون دلاری برای آزادی استاندار سیلی خورده از اسارت داعش
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نماینده تبریز در مجلس در یک سخنرانی که مربوط به قبل از انتخابات ۱۴۰۰ است و کانال تلگرامی دولت بهار وابسته محمود احمدی‌نژاد روز یکشنبه آن را منتشر کرد، از قول رئیس جمهوری سابق می‌گوید که او «برای آزادی عابدین خرم، فرمانده سپاه آذربایجان شرقی و دیگر ایرانی‌های اسیرِ داعش، ۵۷ میلیون دلار» هزینه کرده است.

به گفته آقای علیرضابیگی، «فرمانده سپاه عاشورا و فرمانده سیدالشهدا آذربایجان غربی توسط داعش اسیر شده بودند. رئیس‌جمهوری در جلسه شورای عالی امنیت ملی می‌گوید داعش ۵۷ میلیون دلار برای آزادی اسرا درخواست کردند که اعضای شورای عالی امنیت می‌گویند این مبلغ بسیار زیاد است و انشاءالله اجر این اسرا با شهادت است».

نماینده تبریز افزوده است که محموداحمدی‌نژاد با این نظر «مخالفت می‌کند و بعد در تماس با امیر قطر درخواست می‌کند این مبلغ را متعهد شود».

او با اعلام این‌که «یکی از نیرو‌های اسیر ما سردار عابدین خرم بود که فرمانده سپاه عاشورا بود»، مدعی شده است: زمانی که این فرمانده سپاه آزاد شد، امیر قطر در لحظه «تحویل چک» از سوی وزیر خارجه ایران گفته بود: «من برای کاری که برای برادرم انجام دادم هیچ چیزی مطالبه نمی‌کنم».

مشخص نیست اگر امیر قطر چک «۵۷ میلیون دلاری» ایران را قبول نکرده است، چطور محمود احمدی‌نژاد مدعی شده که تهران این هزینه را برای آزادی اسیران سپاهی‌ پرداخت کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها