کد خبر: 636152
تاریخ انتشار :

ویژگی ها و کاربرد سنگ مرمریت دهبید

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سنگ دهبید چیست؟

سنگ دهبید نوعی مرمریت زیبا است که دست طبیعت آن را در طرح ها و رنگ های گوناگون پدید آورده است. مرمریت دهبید جایگاه ویژه ای در دکوراسیون داخلی ساختمان های شیک دارد. نقش ها و رنگ های زیبای این سنگ زینت بخش سازه های بسیاری در داخل و خارج از کشور شده است.

01

ویژگی های سنگ دهبید:

آنچه مرمریت دهبید را به سنگی بی نظیر تبدیل کرده است، برتری های منحصربه فرد آن است. در ادامه به برخی از ویژگی های آن اشاره شده است.

براق بودن و شفافیت بی نظیر:

سنگ دهبید به دلیل قابلیت ساب پذیری بالا تبدیل به سنگی شفاف، براق و زیبا می شود که باعث درخشندگی هر پروژه لوکس ساختمانی است.

وزن پائین:

وزن سنگ دهبید در مقایسه با انواع دیگر سنگ های ساختمانی بسیار پائین است. هر متر مکعب این سنگ 1275 کیلوگرم وزن دارد.

روزنه های کم و مقاومت بالا در برابر نفوذ آب و رطوبت:

روزنه های سنگ مرمریت دهبید بسیار کم است و این سنگ فقط هشت درصد آب جذب می کند.

مقاومت فشاری بالا:

مقاومت فشاری سنگ دهبید سه برابر بیشتر از سنگ های دیگر است. این مقاومت بالا کارایی مرمریت دهبید را بیشتر می کند.

رنگ و نقش منحصربه فرد:

رنگ های روشن مرمریت دهبید نور و روشنایی را به فضای داخلی سازه می آورد. رنگ های تیره آن هم جلوه لوکس و زیبایی به دکوراسیون داخلی ساختمان می بخشد.

ساب پذیری بالا:

مرمریت دهبید دارای روزنه های کم و در نتیجه ساب پذیری بالا است. ساب پذیری بالای این سنگ درخشندگی و زیبایی آن را بیشتر ساخته و امکان استفاده از آن را در پروژه های لوکس ساختمانی مهیا کرده است.

قیمت مناسب:

قیمت مرمریت دهبید نسبت به برخی از سنگ های دیگر ساختمانی بالاتر است. اما این سنگ به نسبت سنگ های لوکس وارداتی، قیمت پائین تری دارد و برای مصرف کنندگان داخلی به صرفه تر است.

اندازه های دلخواه و برش پذیری بسیار خوب:

قابلیت برش مرمریت دهبید به اندازه های گوناگون، بهره گیری از آن را برای کاربردهای مختلف عملی و آسان ساخته است. این سنگ در اندازه های مختلف استاندارد، دل خواه، مربعی و اسلب برش  داده می شود.

02

بافت و رنگ سنگ دهبید:

سنگ مرمریت دهبید در دو تنالیته رنگی تیره و روشن در طبیعت پیدا می شود. از رنگ های تیره مرمریت دهبید می توان به مرمریت مشکی اشاره کرد که با نام دهبید اسپایدر یا عنکبوتی شناخته شده است.

انواع سنگ دهبید:

مرمریت دهبید انواع گوناگونی دارد. از انواع سنگ مرمریت دهبید می توان به نمونه های مختلفی که هر کدام نقش مهمی در پیراستن دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف دارند، اشاره کرد.

سنگ مرمریت دهبید اسپایدر:

این نمونه از سنگ دهبید زمینه مشکی و خط های باریک طلایی دارد. دهبید اسپایدر شامل دو نمونه قهوه ای و مشکی است. از نمونه های مختلف سنگ اسپایدر نمی توان در فضاهای بیرونی و زیر نور آفتاب استفاده کرد. تابش خورشید باعث کم رنگ شدن رنگ این سنگ می شود.

سنگ مرمریت دهبید شایان:

رنگ مرمریت دهبید شایان از کرم روشن تا کرم تیره گل دار است. این سنگ نمونه های مختلفی دارد و از پرفروش ترین سنگ های دهبید است.

سنگ دهبید زارع:

رنگ این نمونه از سنگ دهبید کرم روشن تا تیره است و نمونه های گوناگون دارد. رگه های کریستالی سنگ دهبید شایان آن را از دیگر انواع این سنگ مشخص می کند.

سنگ دهبید آرین:

رنگ دهبید آرین کرم مایل به خاکستری است. در نمونه های کم کیفیت تر این سنگ، رگه های سیاه و زرد دیده می شود.

سنگ دهبید چاه مرغی:

سنگ دهبید چاه مرغی از بهترین انواع سنگ مرمریت دهبید است که به صورت خام صادر می شود.

سنگ دهبید مروارید:

دهبید مروارید به رنگ کرم تیره تا بژ دیده می شود و در زمینه این سنگ رگه های کریستالی وجود دارد. از ویژگی های دهبید مروارید استحکام بالا، مقاومت سایشی پائین و شفافیت بی نظیر است.

سنگ دهبید کوه سفید:

دهبید کوه سفید از همه سنگ های دهبید روشن تر، و متمایل به سفید است. روزنه های این سنگ نسبت به انواع سنگ دهبید بیشتر، و در نتیجه جذب آب آن هم بیشتر است.

سنگ دهبید حسن آباد:

دهبید حسن آباد کرم رنگ است. رگه های کریستالی این سنگ از ویژگی های ساختاری آن است. ساب پذیری سنگ دهبید حسن آباد بالا است. این سنگ نمونه های محدودتری نسبت به انواع دیگر سنگ دهبید دارد.

سنگ دهبید انگورک:

این نوع از سنگ دهبید زمینه ای روشن دارد و بر روی آن نقش هایی شبیه به شاخه انگور زرد و نارنجی دیده می شود.

کاربرد سنگ دهبید:

ویژگی های ساختاری سنگ دهبید آن را در مقابل نور آفتاب آسیب پذیر ساخته است. به همین دلیل مرمریت دهبید به عنوان یکی از بهترین و لوکس ترین سنگ ها برای پوشش کف و دیوار فضاهای داخلی ساختمان شناخته شده است. در ادامه مطلب به نمونه  کاربردهای این سنگ اشاره شده است.

کف پوش لابی ها در هتل های لوکس.

کف پوش واحدهای لوکس مسکونی، اداری و تجاری.

سنگ نما در دیوارهای داخلی پروژه های مسکونی، تجاری و اداری.

ساخت مصنوعات سنگی مانند میز جلومبلی، مجسمه، گلدان، باربکیو، آب نما، پایه آیفون و...

سنگ کف و قاب دور آسانسور.

سنگ روکابینتی و سنگ جزیره آشپزخانه.

پله های فضای داخلی ساختمان.

03

قیمت سنگ دهبید:

قیمت سنگ دهبید با توجه به ویژگی های مختلف آنها تعیین می شود. عوامل گوناگونی بر قیمت این سنگ تاثیرگذار هستند که شامل ویژگی های ظاهری و مقاومت و فراوری آن می شود.

 

عوامل تاثیرگذار بر قیمت سنگ دهبید:

1- رنگ و نقش سنگ دهبید:

رنگ  های مختلف سنگ مرمریت دهبید می تواند در قیمت آن تاثیرگذار باشد. همچنین یکنواخت بودن نقش و طرح سنگ نیز در قیمت آن موثر است. به عنوان مثال در بین سنگ های تیره دهبید، قیمت انواع سنگ مرمریت که رگه های منظم تر و یکنواخت تری دارند، بالاتر است.

2- اندازه و ابعاد سنگ دهبید:

قیمت سنگ دهبید به اندازه آن هم وابسته است. هرچه اندازه و ابعاد این سنگ بزرگ تر باشد، استخراج و جابه جایی آن سخت تر، و در نتیجه قیمت آن هم گران تر است. اسلب دهبید گران تر از بقیه انواع سنگ دهبید است.

3- فراوری سنگ دهبید:

کیفیت فراوری مرمریت دهبید بر روی قیمت آن تاثیرگذار است. طبیعی است سطح بالاتر فراوری از نظر ساب دادن، دقت برش و گونیا بودن، ضخامت سنگ، رزین کاری، یووی، توری پشت سنگ و... روی قیمت آن موثر است.

4- کیفیت سنگ دهبید:

نداشتن ترک، پوسیدگی، لب پر نبودن و دیگر موارد کیفی نیز در قیمت این سنگ تاثیرگذار است.

 

سخن پایانی:

پژوهش ها نشان داده فضای زیبای یک سازه، چه مسکونی باشد و چه اداری و تجاری، روی روحیه افراد تاثیر زیادی دارد. زیبایی و هماهنگی دکوراسیون داخلی یک ساختمان حس خوبی به افراد می دهد و آنها را به همراهی و دوستی تشویق می کند. پژوهش ها نشان داده فضای دل پذیر مردم را به سخن گفتن با یکدیگر نیز ترغیب می کند.

ما در کیااستون سنگ دهبید را برای طراحی محیطی شیک، گرم و دل نشین به شما پیشنهاد می کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها