کد خبر: 636162
تاریخ انتشار :

فرانسه: نگران استفاده اوکراین از پهپادهای بیرقدار در دونباس هستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه گفت، کشورش از تشدید عملیات‌های نظامی در شرق اوکراین و استفاده کی یف از پهپادهای رزمی ترکیه موسوم به "بیرقدار" نگران است.

فرانسه: نگران استفاده اوکراین از پهپادهای بیرقدار در دونباس هستیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه اظهار کرد: ما نگران افزایش شدت درگیری‌ها در شرق اوکراین، از جمله با استفاده مکرر از سلاح‌های سنگین ممنوع شده در توافق‌نامه‌های مینسک و اعلام استفاده نیروهای ارتش اوکراین از پهپادهای مسلح نوع بیرقدار هستیم. این سخنگو در نشستی خبری تصریح کرد: به کارگیری این پهپادهای تهاجمی در تضاد با تدابیر مربوط به حمایت از نظام آتش بس است که در ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۰ اجرایی شد.

وزارت خارجه فرانسه تصریح داشت: فرانسه، در کنار آلمان، به تلاش‌های خود در چارچوب فرمت نرماندی با هدف اجرای کامل توافق‌نامه‌های مینسک، که تنها مبنای تایید شده برای حل و فصل پایدار درگیری در دونباس است، ادامه می‌دهد. ما از طرف‌های درگیری می‌خواهیم خویشتنداری به خرج دهند و تنش‌ها را کاهش دهند.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین روز سه شنبه اعلام کرد که ارتش اوکراین برای اولین بار از پهپاد رزمی بیرقدار در دونباس استفاده کرده است. استقرار هواپیماهای جنگی و پهپادها در سراسر خط تماس طبق توافقات مینسک ممنوع است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها