کد خبر: 637048
تاریخ انتشار :

گفتگوی تلفنی پوتین با رئیس سازمان سیا

فارس/ «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) از گفت‌وگوی تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» خبر داد.

گفتگوی تلفنی پوتین با رئیس سازمان سیا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، در حالیکه چند روز پیش شبکه آمریکایی «سی ان ان» گزارش کرده بود که «ویلیام برنز» رئیس‌ سیا با هدف هشدار به مقامات مسکو درباره قضیه اوکراین به روسیه سفر کرده بود، پسکوف از گفت‌وگوی تلفنی پوتین با برنز درباره روابط مسکو-واشنگتن، بحران در روابط دیپلماتیک، مناقشات منطقه‌ای و امنیت سایبری خبر داد.
وی در این خصوص در پاسخ به سؤال خبرنگاری گفت: «چنین تماس تلفنی انجام گرفته است. آن‌ها درباره روابط دو جانبه، اوضاع بحرانی در عملکرد دیپلماتیک و مناقشات منطقه‌ای و همچنین امنیت سایبری گفت‌وگو کردند».
این گفت‌وگوی تلفنی در حالی انجام گرفته است که برنز در تاریخ دوم و سوم نوامبر (11 و 12 آبان ماه) با یک هیأت عالی‌رتبه آمریکایی به روسیه سفر کرد و با «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه و «سرگئی ناریشکین» مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.
در پی سفر رئیس سیا به روسیه، شبکه سی ان ان گزارش کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، ویلیام برنز را برای انجام مأموریتی خاص به مسکو فرستاد تا به کرملین هشدار دهد که ایالات متحده با دقت، افزایش حضور نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین را تحت نظر دارد.
در حالی برنز در خصوص حضور نظامیان روسیه در مرز اوکراین هشدار داده است که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز گذشته (یکشنبه) گفت که دولت این کشور هیچ اطلاعاتی مبنی بر تأیید تجمع نیروهای روسیه در مرزهای اوکراین ندارد و گمانه‌زنی رسانه‌های غربی را به پروپاگاندا تشبیه کرد.
وی همچنین انگیزه‌ برخی از رسانه‌های آمریکایی را که اخیراً یک سری ادعاها مبنی بر حرکت‌های ظاهراً «نگران‌کننده» نیروهای روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین منتشر کرده‌اند را زیر سؤال برد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها