کد خبر: 637052
تاریخ انتشار :

جزئیات کامل وام مسکن حمایتی

تجارت نیوز/جزئیات کامل وام مسکن مشخص شد و طبق گفته معاون وزیر راه اقساط این وام ۲۰ ساله در نظر گرفته شده؛ بنابراین اقساط این وام بین چهار تا هفت میلیون تومان است.

جزئیات کامل وام مسکن حمایتی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بر اساس قانون جهش تولید مسکن و تصمیمات گرفته شده در شورای پول و اعتبار سقف وام مسکن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان و شهرهای بالای ۱ میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان ست.
همچنین برای متقاضیان مراکز استان ۳۵۰ میلیون تومان، سایر شهرهای کشور ۳۰۰ میلیون تومان و ساکنان روستاها ۲۵۰ میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است.
طبق این قانون نرخ سود این وام طبق مصوبه شورای پول و اعتباری ۱۸ درصد است، تاکنون به طور قطعی گفته نشد که متقاضیان مسکن باید این وام را چند ساله به بانک برگردانند.
محمود محمودزاده، معاون وزیر راه‌وشهرسازی به تجارت‌نیوز گفت: وام مسکن برای ساخت و فروش اقساطی در مجموع ۲۰ ساله است.

اقساط ۴ تا ۷ میلیون تومانی
با توجه به تفکیکی که در مبلغ وام لحاظ شده، ساکنان تهران با هفت میلیون تومان بیشترین قسط را پرداخت می‌کنند. روستایی‌ها نیز با پرداخت سه میلیون و ۸۵۸ هزار تومان کمترین قسط وام جهش مسکن را می‌دهند.
آنطور که پیش‌تر محمودزاده گفته، سود وام مسکن ۱۸ درصد است و با استفاده از امکاناتی که «صندوق ملی مسکن» از طریق «قانون جهش تولید» در اختیار می‌گذارد، برای دهک‌های درآمدی پایین وابسته به استطاعت و توان مالی بخشی از درصد از طریق صندوق تامین خواهد شد.
در واقع مبنا همان سود ۱۸ درصد است اما برای برخی از متقاضیان این نرخ سود تسهیلات کمتر است.



۱۱ روز تا پایان زمان ثبت‌نام مسکن
ثبت‌نام در طرح جهش مسکن از روز ۲۸ مهر آغاز شده و تا روز ۲۸ آبان ادامه دارد. در واقع متقاضیان فقط ۱۱ روز فرصت دارند تا درخواست خود را ثبت کنند. تا روز شنبه هفته جاری حدود ۸۵۰ هزار نفر ثبت درخواست کردند. این در حالی است که ظرفیت این طرح چهار میلیون واحد است.
ثبت نام اولیه در این طرح به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه وزارت راه انجام می‌شود. متقاضیانی که قصد دارند در این طرح ثبت‌نام کنند باید به سامانه ثمن وزارت راه به آدرس https://saman.mrud.ir/ مراجعه و روی گزینه «ثبت‌نام نهضت ملی مسکن» کلیک کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها