کد خبر: 637118
تاریخ انتشار :

وجود سوم جدید در حادثه ترور نخست وزیر عراق | پای اسرائیل درمیان است؟

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق اعلام کرد احتمال وجود فرضیه سوم و دست داشتن رژیم صهیونیستی در ترور نافرجام الکاظمی مطرح است.

 وجود سوم جدید در حادثه ترور نخست وزیر عراق | پای اسرائیل درمیان است؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیس الخزعلی، دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره درباره حمله پهپادی و ترور نافرجام مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق سخن گفت.

وی اعلام کرد: گمان ما این است که در تلاش برای ترور نخست وزیر فرضیه سومی مطرح است، فرضیه‌ای که با هماهنگی آمریکا به دست اسرائیل اجرایی شده است.

الخزعلی گفت: ما خواستار تحقیقات فنی و دقیق درباره دلایل این ترور هستیم، هدف قرار گرفتن منزل نخست وزیر به معنی هدف قرار گرفتن ساختار سیاسی و کشور عراق است.

وی افزود: اتهاماتی که در این موضوع مطرح شده، مردود است و همین اتهامات انگیزه‌ای شد تا خواستار تحقیقات دقیق و اعتمادبخش شویم.

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق گفت: نتایج غیر منطقی انتخابات موجب شد تا این باور در ما شکل بگیرد که برای غلبه دادن طرفی بر طرف دیگر، آن هم با اختلاف رای بالا، برنامه ریزی شده است.

وی هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ای و با تأکید بر این‌که نتایج انتخابات پارلمانی این کشور ازسوی این جنبش مردود است و شرکت‌کنندگان در انتخابات نیز نتایج آن را قبول ندارند، اعلام کرد: اعتراضات تا بازپس‌گیری حق ادامه خواهد داشت، تقلب انتخابات اخیر، معقول و قابل قبول نیست. درباره تقلب، ادله قطعی وجود دارد و اثبات آن، منوط به شمارش دستی آراء است. اسناد تقلب در انتخابات را به دادگاه فدرال ارائه می‌کنیم.

دبیر کل عصائب اهل الحق اعلام کرد که خواسته ما برای برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی همچنان پابرجاست.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها