کد خبر: 637211
تاریخ انتشار :

نکاتی در مورد خرید و فروش تجهیزات پزشکی

نکاتی در مورد خرید و فروش تجهیزات پزشکی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

با توجه به وسعت و گستردگی رشته‌های پزشکی و تخصص‌های مربوط به آن، لوازم و تجهیزات پزشکی هم کاربردهای فراوانی دارند. مهندسین پزشکی معمولا کار ساخت این تجهیزات را برعهده دارند. کیفیت ساخت تجهیزات پزشکی بسیار مهم هستند؛ چرا که مستقیم با بیماران ارتباط دارند و بروز مشکل در آن‌ها می‌تواند حتی آسیب‌های جانی را هم به همراه داشته باشد.

خرید و فروش تجهیزات پزشکی یکی از معضلاتی است که معمولا پزشکان و صاحبان مراکز درمانی، با آن مواجه هستند. معمولا بیمارستان‌ها بودجۀ قابل توجهی را به خرید تجهیزات پزشکی اختصاص می‌دهند و روی این موضوع حساسیت خاصی دارند. به علاوه، زمانی که دستگاه خراب می‌شود، معمولا نمی‌توانند به خوبی تعمیر کنند و به فکر فروش دستگاه می‌افتند.

در این مطلب قصد داریم تا نکاتی را برای خرید و فروش تجهیزات پزشکی به شما معرفی کنیم تا از این به بعد بتوانید راحت‌تر تجهیزات پزشکی باکیفیت تهیه کنید و در هنگام فروش و تعمیرات تجهیزات پزشکی هم بدون دردسر کار خود را پیش ببرید.

ویژگی‌های مهم در هنگام خرید تجهیزات پزشکی

با توجه به اینکه تجهیزات پزشکی در موارد مختلفی استفاده می‌شوند، در هر تخصص ممکن است نکات دیگری هم وجود داشته باشند، اما در این بخش ما نکاتی را به صورت کلی بیان می‌کنیم تا در هنگام خرید درنظر داشته باشید و به آن توجه کنید.

عملکرد دستگاه

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید قبل از خرید تجهیزات پزشکی درنظر بگیرید، عملکرد دستگاه است. تجهیزات پزشکی معمولا هزینه‌های بالایی دارند و باید قبل از خرید به کارایی و عملکردی که از دستگاه نیاز دارید، دقت کنید.

سعی کنید که اولویت را با دستگاه‌ها و تجهیزات مهم‌تر بگذارید و در صورت وجود بودجه، به سراغ دیگر دستگاه‌ها و تجهیزات بروید. مثلا اگر مرکز درمانی شما به صورت تخصصی در حوزه دندانپزشکی فعالیت می‌کند، خرید تجهیزات دندانپزشکی را باید در اولویت قرار دهید و بعد دیگر تجهیزات مرکز درمانی خود را کامل کنید. پس قبل از خرید، حتما به عملکرد دستگاه و تجهیزات موردنظر خود دقت کنید تا بعد از خرید آن پشیمان نشوید.

دستورالعمل ساده دستگاه

به دلیل اینکه از دستگاه خریداری شده، افراد زیادی مثل پزشکان، پرستاران و سایر کادر درمانی استفاده می‌کنند، مهم است که دستورالعمل ساده‌ای داشته باشد و به راحتی بتوان با آن کار کرد. پس نکتۀ دیگری که شاید خیلی از افراد به آن دقت نکنند، راهنمای ساده و دقیق برای تمامی افرادی است که می‌خواهند از آن استفاده کنند.

کیفیت دستگاه

کیفیت دستگاه، ویژگی دیگری است که می‌تواند به کمک دو ویژگی قبلی بیاید و در افزایش بهره‌وری آن تاثیرگذار باشد. کیفیت فقط به معنای کیفیت ساخت نیست و موارد دیگری را هم در بر می‌گیرد.

هرچه کیفیت دستگاه بیشتر باشد، طول عمر بیشتری خواهد داشت، درصد احتمال خطای آن کاهش می‌یابد و باعث می‌شود که کادر درمان، دغدغۀ تعمیر تجهیزات پزشکی را نداشته باشد و بیشتر روی کار خود تمرکز کند.

در نهایت، اگر برآیند این سه ویژگی مثبت باشد، می‌توان گفت که خرید مناسبی انجام دادید. قطعا نمی‌توان انتظار داشت که تمامی موارد گفته شده، به خوبی رعایت شوند، اما باید به گونه‌ای باشند که از کار کردن با آن‌ها رضایت داشته باشید.

نکاتی برای فروش تجهیزات پزشکی

تجهیزات پزشکی به دلیل قیمت بالا و کاربردهایی که دارند، کم پیش می‌آید که به فروش می‌رسند. معمولا در دو حالت است که صاحبین دستگاه‌ها، تمایل به فروش تجهیزات خود دارند. اول زمانی که قصد جمع کردن مرکز درمانی یا مطب شخصی خود را داشته باشند. مورد دوم هم زمانی است که دستگاه خراب شده باشد.

دربارۀ مورد اول باید گفت که خیلی کم پیش می‌آید که پزشکی شغل خود را ترک کند. ممکن است مطب خود را جابه‌جا کنند، اما به ندرت شغل خود را ترک می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت که فروش تجهیزات پزشکی به این شکل کمتر اتفاق می‌افتد. اما مورد دوم، دلیل شایع‌تری برای فروش تجهیزات پزشکی است.

معمولا زمانی تصمیم به فروش دستگاه می‌گیرند که از خراب شده یا زمان زیادی از تولید آن گذشته و فرسوده و از کار افتاده شده باشد. اینجاست که مبحث تعمیر تجهیزات پزشکی وارد می‌شود و از صرف هزینه‌های اضافی برای خرید دستگاه جدید جلوگیری می‌کند.

02

نکاتی در مورد تعمیرات تجهیزات پزشکی

انواع تجهیزات پزشکی مثل تجهیزات دندانپزشکی، قیمت بالایی دارند و ترجیح پزشکان و صاحبین دستگاه‌ها معمولا این است که تا جایی که می‌شود، دستگاه را تعمیر کنند. اما چگونه باید اطمینان پیدا کرد که بعد از تعمیرات دستگاه دوباره خراب نمی‌شود؟

اگر دستگاه شما به شکلی درست تعمیر شود و به احتمال خیلی زیاد دیگر تا چندین مدت نیازی به تعمیر پیدا نخواهید کرد، مگر اینکه مشکل دستگاه بنیادی باشد. به علاوه اگر چندین بار هم دستگاه خود را تعمیر کنید، بازهم از لحاظ اقتصادی به صرفه‌تر خواهد بود. به عنوان مثال تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی حتی اگر چندبار انجام شوند، بسیار کمتر از خرید یک دستگاه نو هزینه‌بر خواهد بود.

معضل دیگری که برای تعمیرات وجود دارد، اطمینان به تعمیرکار است. با مراجعه به سایت‌های معتبر و شناخته‌شده می‌توانید به راحتی این مشکل را هم حل کنید. اگر تمام این موارد را انجام دادید و بازهم دستگاه شما به مشکل خورد و به اصطلاح به خرج افتاد، زمان آن است که به یک دستگاه نو فکر کنید و دستگاه خود را به فروش برسانید. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها