کد خبر: 637248
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با محمد مهاجری

انتصاب‌ احمدی‌نژادی‌ها و پایداری‌ها دولت را به حاشیه برد

محمد مهاجری گفت: آقای رئیسی قدری زود وارد حاشیه‌ها شد؛ از موضوع انتصاب‌های فامیلی و انتصاب‌های نه‌چندان شایسته برخی افراد برای پست‌ها و مسئولیت‌های مختلف گرفته تا به کارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق(ع) و تیم احمدی‌نژادی‌ها و نیروهای طیف پایداری که همه اینها دولت را به سرعت وارد حاشیه کرد.

انتصاب‌ احمدی‌نژادی‌ها و پایداری‌ها دولت را به حاشیه برد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: صدروز از عملکرد دولت رئیسی می‌گذرد و حالا می‌توان به‌طور نسبی عملکرد دولت در بازه زمانی کوتاه‌مدت را ارزیابی کرد.

محمد مهاجری، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «من تصور می‌کنم آقای رئیسی قدری زود وارد حاشیه‌ها شد؛ از موضوع انتصاب‌های فامیلی و انتصاب‌های نه‌چندان شایسته برخی افراد برای پست‌ها و مسئولیت‌های مختلف گرفته تا به کارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق(ع) و تیم احمدی‌نژادی‌ها و نیروهای طیف پایداری که همه اینها دولت را به سرعت وارد حاشیه کرد و فضای مسمومی را علیه دولت شکل داد که مقصر ایجاد چنین فضایی هم دولت بود. آقای رئیسی در انتصاب‌های رده‌های دوم و سوم وزارتخانه‌ها، سازمان و ادارات مراقبت لازم را به کار نگرفت».

او ادامه داد: «آقای رئیسی منقتد برخی سیاست‌های اقتصادی دولت قبل بود و درست هم می‌گفت اما از زمانی که روی کار آمد نتوانست ریل‌گذاری درستی برای ایجاد زمینه‌های رفع مشکلات ایجاد نکرد. تیم اقتصادی دولت هم با هم هماهنگ عمل نمی‌کنند و این هم یکی دیگر از مشکلات دولت کنونی است».

این فعال سیاسی عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی را اینگونه بیان کرد: «به‌نظر می‌رسد دولت در عرصه سیاست خارجی مشغول وقت‌کُشی است. اکنون زمان آن نیست که یک سیاست خارجی مفعل در دستور کار باشد و به نظر من دولت همین 100 روز را هم از دست داد. باید خیلی زودتر از اینها تیم سیاست خارجی به وین می‌رفت و مذاکرات را شروع می‌کرد».

او افزود: «اینکه انتظار داشته باشیم آمریکایی‌ها چک سفیدامضا به ایران بدهند و همه‌جوره تضمین بدهند که دیگر از برجام خارج نمی‌شویم صرفا مصرف داخلی دارد. دولتی‌ها به جای آنکه پشت میز مذاکره با طرفین، مذاکره کنند مدام از رسانه‌ها با مردم خودمان سخن می‌گویند و گویا سیاست خارجی برای آنها کاملا کارکرد داخلی دارد».

مهاجری در پایان درباره سفرهای استانی و شعارهای دولت هم گفت: «سفرهای استانی آقای رئیسی را کار مثبتی می‌دانم زیرا او تا کنون تجربه کار اجرایی را نداشته است و می‌خواهد به‌طور مستقیم با مشکلات مردم آشنا شود و در جریان امور قرار بگیرد؛ اگرچه ممکن است او در مواجهه مردم سؤالاتی هدفمند و منسجم مطرح نکند اما به هر حال به صورت بی‌واسطه با مردم سخن می‌گوید. سفرهای استانی هم خوب است اما به شرط آنکه نتیجه‌بخش باشد؛ بنابراین تا اطلاع ثانوی سفرهای استانی برای آقای رئیسی را لازم می‌دانم».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها