کد خبر: 637945
تاریخ انتشار :

خبر عالی عضو کمیسیون امنیت ملی درباره برجام

برنا/ یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران گفت: آژانس بارها اعلام کرده است ایران از چهارچوب خارج نشده و ایران هم یکی از نقاط قوتش در مذاکرات برجام همین موضوع خواهد بود، به همین دلیل رایزنی با آژانس یک ضرورت است؛ پس قبل از اینکه مذاکراتی با طرف‌های برجامی انجام شود باید این دیدار انجام شود.

خبر عالی عضو کمیسیون امنیت ملی درباره برجام
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شهریار حیدری، نماینده مردم قصر شیرین و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، در گفتگو با برنا درباره سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران گفت: بحث‌هایی که مطرح است بین آژانس، ایران و برجام در واقع تاییدیه آژانس به برنامه هسته ای ایران است. در همه مذاکرات با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فعالیت هسته ای ایران تایید شده و همین که مدیران کل آژانس بین المللی هم عدم انحراف برنامه های هسته ای ایران را نسبت به خطوط آژانس، اعلام کردند برای جمهوری اسلامی ایران بسیار خوب است، بنابراین تاییدیه آژانس برای برد بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران یک ضرورت است.

وی گفت: آژانس بارها اعلام کرده است ایران از چهارچوب خارج نشده و ایران هم یکی از نقاط قوتش در مذاکرات برجام همین موضوع خواهد بود، به همین دلیل رایزنی با آژانس یک ضرورت است؛ پس قبل از اینکه مذاکراتی با طرف‌های برجامی انجام شود باید این دیدار انجام شود.

حیدری افزود: آژانس ناظر بر رفتار ایران در حوزه هسته‌‌ای بوده است. بعد از قانون اقدام راهبردی هم همه برنامه‌ هسته‌ای ایران به اطلاع آژانس رسید بنابراین ما انحرافی نداشتیم. تاکید می کنم مذاکره با آژانس پیش از گفتگوهای برجامی ضروری است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی توضیح داد: از سال2015 مذاکرات ادامه داشته است؛ استراتژی ما در اصول مذاکرات این است که تحریم‌ها لغو شود و ایران هم به برجام برگردد. طرف های برجام پیگیر این موضوع هستند و مذاکره هم جز راهبرد جمهوری اسلامی ایران است بنابراین همین که حاضرند با کشور ما مذاکره کنند و همچنین پیشنهاد دهنده خود طرف‌های برجامی بوده‌اند، لذا به احتمال زیاد برجام به یک نتیجه‌ای برسد. 

گفتنی است؛ آژانس بین المللی انرژی اتمی با صدور بیانیه ای از دیدار رافائل گروسی در روز سه‌شنبه 2 آذرماه با مقامات عالی‌رتبه‌ جمهوری اسلامی ایران در تهران خبر داد.

همچنین در این بیانیه اعلام کرد رافائل گروسی پس از بازگشت از تهران نشستی خبری را در مقر آژانس در وین در همان روز برگزار خواهد کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها