کد خبر: 638089
تاریخ انتشار :

مسئولان بنابه چه خیال آسوده‌ای بر بازگشت به شرایط پیشاکرونا اصرار دارند

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با «عصر ما» نسبت‌به بازگشایی‌های زودهنگان ابراز نگرانی کرد.

مسئولان بنابه چه خیال آسوده‌ای بر بازگشت به شرایط پیشاکرونا اصرار دارند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ابتدای هفته جاری ابراهیم رئیسی دستور بازگشت مدارس به شرایط عادی و #بازگشایی_مدارس و دانشگاه‌ها از ابتدای آذرماه را صادر کرد. همزمان طی روزهای گذشته شاهد بازگشت تماشاگران فوتبال به استادیوم‌ها بودیم؛ آن‌هم در شرایطی که آمار دقیقی از میزان اثربخشی واکسیناسیونی که طی مدت اخیر صورت گرفته، در دست نیست و همین مسئله منجر به نگرانی برخی شهروندان شده‌است. 

قائم مقام حزب اعتماد ملی نیز معتقد است که «دولت نباید شتابزده عمل کند.» اسماعیل #گرامی‌مقدم که در این رابطه می‌گوید: «آقای رئیس‌جمهور باید به فکر جان مردم باشد. جان مردم از هر مسئله‌ای مهم‌تر است. از اقتصاد و سیاست و همه‌چیز.» 

او با اشاره به نگرانی سران برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا نسبت به بازگشت گونه‌های جدید ویروس #کرونا و صدور دستورهایی برای جلوگیری از این مسئله می‌گوید: «درحالی که در اروپا شاهد بازگشت برخی انواع ویروس کووید بودیم و مثلاً در بحث بازگشت تماشاگران فوتبال به استادیوم‌ها، اتفاقاً شاهدیم بوندس‌لیگای آلمان دوباره در دستوری از برگزاری بازی‌ها بدون تماشاگر خبر داده و زمزمه‌هایی درخصوص برخی محدودیت‌های مشابه در فرانسه نیز به گوش می‌رسد، نمی‌دانم مسئولان ما به چه خیال و تصوری این‌طور اصرار به بازگشایی دارند.»

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی گفته است: «طبیعتاً در این دو سال ثابت شده که زنجیره کرونا اگرچه نسبت‌به واکسیناسیون و اقدامات پیشگیرانه دیگر نیز اثرپذیر است اما نهایتاً آن‌چه تاثیری عمیق و قابل‌اعتماد در جلوگیری از ادامه همه‌گیری می‌گذارد، فاصله‌گذاری فیزیکی است.» 

او خطاب به مسئولان #دولت_سیزدهم این پرسش را مطرح کرده که «اساساً چه اتفاقی خواهد افتاد اگر مدارس و دانشگاه‌ها یا میادین ورزشی چند ماه بیشتر به وضع کنونی بماند، حتی اگر نهایتاً یک سال دیگر هم مدراس و دانشگاه‌ها و البته استادیوم‌های ورزشی به وضعیتی فعالیت کنند که طی این یک سال و نیم گذشته شاهد بودیم، چه ایرادی دارد.» 

او با اشاره به ساعت کار کارکنان دولت که به‌دلیل شرایط ناشی از همه‌گیری به بازه زمانی 8 تا 14 محدود شده بود، گفت: «طی مدت اخیر و بعد از برداشتن برخی محدودیت‌ها دوباره مدتی است که شاهد ترافیک سنگین در تهران هستیم. سوال این است که چه کارسنجی طی ماه‌های پیش انجام گرفته و آیا بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان کار ادارات در این چندماه مفید به فایده نبوده است؟!» 

گرامی‌مقدم همچنین با اشاره به هشدارهایی که طی چندروز گذشته درخصوص آلودگی بیش از حد هوای تهران و برخی کلان‌شهرها مطرح شده، می‌گوید: «آقای رئیسی که اتفاقاً دلسوزانه درحال پیگیری مسائل است و با حضور میدانی سعی در پیگیری مشکلات دارد، باید با دقت بیشتری به این مسئله بازگشایی‌ها توجه کند. چراکه مهمترین وظیفه ایشان حفظ جان شهروندان است.» 

منبع: کانال تلگرامی عصر ما

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها