کد خبر: 638282
تاریخ انتشار :

قیمت تیر آهن ،آهن وآهن آلات

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آهن و محصولات مرتبط با این حوزه، امروزه کاربرد فراوانی در بسیاری از صنایع دارند؛ کاربرد آهن در زمینه ساخت و ساز و صنایع مرتبط مشهود تر است، از این رو فعالان صنعت ساختمان و همچنین دیگر صنایع برای تامین محصولات موردنیاز خود می بایست از ویژگی ها و کاربرهای انواع آهن آلات ساختمانی و صنعتی مطلع باشند و پس از آن آهن مورد نیاز خود را خریداری کنند.

از جمله محصولاتی که در صنعت ساخت و ساز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، تیرآهن می باشد. از این رو متقاضیان خرید می بایست شناخت کافی از مشخصات اصلی و قیمت این محصولات داشته باشند.

پیش از اقدام به خرید هر محصولی در ابتدا می بایست از قیمت و کیفیت آن مطلع شویم تا بتوانیم محصول مورد نظر خود را انتخاب کنیم. برای خریداری آهن نیز می بایست از قیمت آن در انواع مختلف آگاهی پیدا کرده و سپس اقدام به خرید کنیم.

تیرآهن

یکی از محصولات حوزه آهن آلات که در صنعت ساخت و ساز و دیگر پروژه های صنعتی کاربردی است، تیرآهن می باشد؛ به واسطه اهمیتی که این محصول در ساختمان سازی دارد، بنابراین خرید تیرآهن نیز مهم تلقی می شود. این محصول در انواع و سایزهای مختلف تولید شده و به بازار عرضه می شود و در دسترس متقاضیان قرار می گیرد

01

این محصول دارای سه استاندارد جهانی IPE (استاندارد ایران و اروپا)، INP(استاندارد چین و روسیه) و همچنین استاندارد IPB(بال پهن) در بازار موجود بوده که می بایست در هنگام خرید تیرآهن به این موارد توجه کرد، چرا که هر یک از این تیرآهن ها کاربرد متفاوتی دارند.

تیرآهن هایی که با استاندارد INP تولید می شوند، غالبا مربوط به کشور روسیه و چین می باشند. از ویژگی های اصلی این نوع تیرآهن می توان نازک بودن بال ها در ابتدای تیرآهن و مشاهده ضخیم شدن آن در انتها را در نظر گرفت؛ به گونه ای که در صورت مشاهده تیرآهن از سر آن، در ضخامت بال ها شیب اندکی دیده خواهد شد.

محصولات کشورهای اروپایی و همچنین ایران، اغلب در دسته تیرآهن های تولیدی با استاندارد IPE می باشد. ویژگی اصلی این تیرآهن یکنواخت و یکسان بودن ضخامت های بال های ابتدا و انتهای آن است.

لازم به ذکر است که این نوع از تیرآهن در میان متقاضیان خرید تیرآهن، از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشد و تهیه نقشه های ساختمانی بر اساس این نوع استاندارد می باشد.

همچنین تیرآهن ها به دو صورت معمولی و بال پهن می باشند که تیرآهن های معمولی در ستون ها، خرپاها، پوشش سقف ها و پل های لانه زنبوری مورد استفاده قرار می گیرند. تیرآهن های بال پهن که با نماد H یا IPB شناخته شده اند دارای دو نوع سبک و سنگین بوده که علامت L نشان دهنده سبک بودن تیرآهن بال پهن و علامت V نشان دهنده سنگین بودن آن است.

نوع دیگری از تیرآهن موجود در کشور، تیرآهن لانه زنبوری می باشد که به علت اینکه پس از عملیات بریدن و دوباره جوش دادن و در نهایت تکمیل پروفیل، شکل گیری این تیرآهن ها به صورت لانه زنبور و شش ضلعی می باشد، به این نام شناخته می شوند.

کارخانه های تولید کننده تیرآهن

کارخانه های بسیاری در کشور تولید کننده تیرآهن می باشند که به واسطه علائم اختصاری که بر روی تیرآهن ها درج می شود می توان نسبت به برند تیرآهن مورد نظر اطلاعات کسب کرده و با بررسی خصوصیات آن اقدام به خرید کرد.

کارخانه ذوب آهن اصفهان در راس تولیدکنندگان تیرآهن می باشد که محصول تولیدی این کارخانه در سایزهای گوناگون به بازار عرضه شده و در اختیار متقاضیان خرید تیرآهن ذوبی قرار می گیرد.

کیفیت تیرآهن تولیدی این کارخانه به نسبت سایر کارخانه ها به واسطه استفاده از مواد اولیه باکیفیت در سطح بالاتری قرار گرفته و محبوبیت خاصی در میان خریداران تیرآهن دارد.

سایر کارخانه های فعال در زمینه تولید تیرآهن شامل کارخانه های تیرآهن ظفربناب، تیرآهن کرمانشاه، تیرآهن ماهان، تیرآهن فایکو و... محسوب می شوند. هریک از کارخانه های نام برده شده محصولات تولیدی خود را در سایزهای گوناگون در اختیار مشتریان خود قرار می دهند.

افراد همواره برای خرید تیرآهن باکیفیت و قیمت مناسب و همچنین در ابعاد دلخواه می بایست با کارشناسان فعال در این حوزه مشاوره نمایند و پس از کسب اطلاعات کافی، با اطمینان خاطر تیرآهن موردنیاز خود را خریداری نمایند.

قیمت تیرآهن

پیش از خرید تیرآهن می بایست به عوامل بسیاری توجه کرد؛ قیمت تیرآهن از فاکتورهای اساسی مورد بررسی می باشد، چرا که همواره افراد به دنبال محصولی با قیمت مناسب و در عین حال کیفیت بالا می باشند. قیمت تیرآهن به دو صورت کیلویی و شاخه ای در بازار اعلام می شود؛ به این واسطه و همچنین ابعاد و سایز آن شاهد تفاوت قیمتی در این محصول می باشیم.

02

عوامل تاثیرگذار بر قیمت تیرآهن

قیمت تیرآهن همچون سایر محصولات تحت تاثیر عوامل بسیاری به صورت روزانه دستخوش تغییراتی قرار می گیرد و همواره در نوسان می باشد.

تغییرات و نوسانات نرخ ارز یکی  از تاثیرگذارترین عوامل بر قیمت انواع کالاها می باشد که قیمت آهن نیز از این قاعده مستثنی نیست. از جمله سایر عوامل تاثیرگذار بر روند قیمت در بازار آهن می توان به هزینه حمل و نقل، تامین مواد اولیه، عرضه و تقاضا، تورم جهانی و همچنین تاثیرات رخدادهای سیاسی داخلی و خارجی بر اذهان عموم می باشد. البته لازم به ذکر است که نوسانات قیمتی بازار آهن همواره تحت تاثیر تمامی عوامل ذکر شده نبوده و گاها فقط یکی از عوامل به تنهایی بر جو موجود در بازار تاثیر گذاشته است.

خرید تیرآهن

افراد برای خرید هر محصولی می بایست آگاهی کاملی از مشخصات و قیمت آن محصول کسب کرده و از مشاوره کارشناسان فعال آن حوزه بهره مند شوند تا درنهایت در خرید خود دچار خطا نشده و بهترین محصول را خریداری نمایند. برای خرید تیرآهن نیز می بایست در ابتدا قیمت این محصول را مورد تحلیل و بررسی قرار داد و با انتخاب محصولی باکیفیت به خرید اقدام کرد.

مجموعه آهن پرایس

در میان مجموعه های فعال در زمینه فروش انواع آهن آلات صنعتی و ساختمانی، می توان به مجموعه آهن پرایس اشاره کرد. این مجموعه با بیش از 50 سال سابقه فعالیت در زمینه فروش آهن آلات صنعتی و ساختمانی یکی از معتبرترین و حرفه ای ترین مراجع در بازار آهن محسوب می شود.

در مجموعه آهن پرایس امکان مشاهده قیمت روز آهن آلات برای متقاضیان فراهم شده است و افراد برای اطلاع از قیمت روز تیرآهن می توانند به سایت آهن پرایس مراجعه کرده و از قیمت ها مطلع شوند.

از جمله خدمات و ویژگی های مجموعه آهن پرایس این است که لیست قیمت تیرآهن تمام کارخانه های معتبر کشور در سایت این مجموعه قابل مشاهده است، از این رو مقایسه و بررسی قیمت ها برای خریداران تیرآهن میسر می باشد و متقاضیان می توانند پس از مشاهده و بررسی قیمت ها نسبت به خرید تیرآهن موردنیاز خود اقدام کنند.

از سوی دیگر چنانچه خریداران آهن در انتخاب محصولی باکیفیت دچار تردید شدند، می توانند با برقراری تماس با کارشناسان مجموعه آهن پرایس از مشاوره حرفه ای و جامع کارشناسان بهره مند شوند و سپس با اطمینان خاطر به خرید محصول خود اقدام کنند؛ بدین منظور کافیست با شماره 54103-021 تماس حال فرمایند و با کارشناسان در ارتباط باشند.

از دیگر ویژگی های این مجموعه می توان به ارائه جدول وزن آهن آلات، اخبار بازار آهن، فولاد و مسکن و همچنین اعلام هزینه حمل بار اشاره کرد. برای استفاده از خدمات مجموعه آهن پرایس می توانید به وب سایت این مجموعه به نشانی www.ahanprice.com مراجعه نمایید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها