کد خبر: 638285
تاریخ انتشار :

10 قدم آسان برای انتخاب تختخواب مناسب

10 قدم آسان برای انتخاب تختخواب مناسب
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شما یک ‌سوم زندگی خود را در خواب می‌گذرانید. به همین دلیل، آگاهی از نحوه انتخاب یک تختخواب مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. تختخواب نامناسب می‌تواند منجر به درد عضلات، کمردرد و طبیعتا کم‌خوابی شود. داشتن خواب خوب شبانه می‌تواند در همه ابعاد زندگی شما مفید باشد. بنابراین، سعی کنید توصیه‌هایی که در ادامه مطرح می‌کنیم را در هنگام خرید تختخواب به یاد داشته باشید و به آن‌ها عمل کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

  1. از یک فروشگاه تختخواب دیدن کنید

برای اطمینان از اینکه بهترین تختخواب را انتخاب می‌کنید، دیدن تخت تنها از طریق سایت، ایده‌آل نیست. بازدید از فروشگاه‌ها به شما این امکان را می‌دهد که سبک‌ها، اشکال و طرح‌های مختلف تخت‌ها را امتحان کنید تا مطمئن شوید که تختخواب خوبی را انتخاب می‌کنید. اگر به دنبال تشک جدید نیز هستید می‌توانید همراه با تخت، تشک را نیز انتخاب کنید. شما می‌توانید لیست قیمت انواع مدل تشک زست آلمان را از نمایندگی آن دریافت کنید و هنگام خرید بر اساس راحتی و قیمت، یکی از مدل‌های کامفورت، موناکو یا فایوزد برند زست را انتخاب کنید.

  1. فقط به تختخواب نگاه نکنید، روی آن دراز بکشید

Just-do-not-look-at-the-bed-lie-on-it

ضروری است که همیشه قبل از خرید تختخواب جدید، بر روی آن دراز بکشید. همه ما با یکدیگر متفاوت هستیم و یک تختخواب خاص برای همه مناسب نیست. نیازهای افراد بسته به وزن و ساختار بدن آن‌ها تفاوت دارد. بنابراین، مهم است که تختخوابی را انتخاب کنید که واقعا برای شما مناسب و راحت است.

  1. با یکدیگر تختخواب را انتخاب کنید

اگر قرار است تختی مشترک بخرید لازم است هم شرایط خود و هم شرایط همسرتان را در انتخاب تختخواب در نظر بگیرید. بنابراین، مهم است هر دوی شما بر روی تختخواب دراز بکشید و مطمئن شوید که تخت برای هر دوی شما راحت و مناسب است.

  1. اندازه اتاق را در نظر بگیرید

اندازه کلی اتاق‌خواب را همیشه لازم است در نظر بگیرید. اگر اتاق‌خوابتان خیلی کوچک است یک تختخواب بزرگ برای اتاق شما مناسب نخواهد بود. برای اینکه به‌راحتی استراحت کنید لازم است در اطراف تختتان فضای مناسبی وجود داشته باشد. اگر می‌خواهید فضایی چندمنظوره را در اتاق ایجاد کنید به یاد داشته باشید که مبل تختخواب‌شو در این شرایط مناسب‌تر است زیرا وقتی روی آن نمی‌خوابید فضای بیشتری در اتاق خواهید داشت.

  1. با استفاده از تختخواب کشودار حداکثر استفاده را از فضا ببرید

اگر جایی برای برخی لباس‌های خود ندارید یا می‌خواهید ملحفه‌های اضافه خود را در جایی قرار دهید، تختخواب کشودار را در نظر بگیرید. این نوع تخت‌ها به‌خصوص برای کسانی مناسب‌اند که اتاق‌های کوچکی دارند زیرا فضای اضافه زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید وسایل خود را به‌راحتی در کشوهای آن‌ها قرار دهید.

  1. به خودتان فضایی برای پهن شدن بدهید

اگر اتاق‌خواب بزرگ یا معقولی دارید و همسرتان همیشه تمام فضای تخت را اشغال می‌کند روی تخت‌های کینگ یا سوپرکینگ سرمایه‌گذاری کنید. همچنین، اگر به دنبال راحتی و فضای بیشتری هستید می‌توانید تختخواب مدل امپراتور را انتخاب کنید. همچنین، اگر تنها خودتان می‌خواهید روی تختخواب بخوابید این بدین معنا نیست که حتما باید تخت یک نفره انتخاب کنید. برخی افراد برای راحت خوابیدن نیاز به فضای بیشتری دارند. اگر شما نیز یکی از این افراد هستید یک تخت دونفره تهیه کنید.

  1. مطمئن شوید تختخواب هم ظاهر خوبی دارد و هم احساس خوبی منتقل می‌کند

 

measure-your-bedroom-size

اگر می‌خواهید تختخوابی را انتخاب کنید که به زیبایی اتاقتان بیفزاید تختخوابی را انتخاب کنید که سرتختی داشته باشد. سرتختی‌های مختلفی در بازار وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به سرتختی چوبی، فلزی یا روکش‌دار اشاره کرد. شما می‌توانید بسته به ظاهر اتاق خود و وسایل دیگری که در اتاق چیده‌اید متناسب‌ترین و زیباترین تختخواب را انتخاب کنید.

  1. تختخوابی را انتخاب کنید که برای کمر شما مناسب باشد

تختخواب‌های فنری و اسلت بهترین انواع تختخواب برای حمایت از کمر هستند. از سوی دیگر، به یاد داشته باشید که تختخواب خوب باید ازنظر اندازه، شکل و نیازهای خاص هر فرد مناسب باشد. برای مثال، اگر در اغلب موارد در هنگام دراز کشیدن پشت شما اذیت می‌شود تختخوابی را انتخاب کنید که قابل تنظیم باشد.

  1. تختخواب و تشک باید با یکدیگر تناسب داشته باشند

هرگز بدون فکر کردن به تشک، تختخواب نخرید. تشک‌های فنری برای تختخواب‌های فنری ایده‌آل هستند. از سوی دیگر، تشک‌های مموری فوم برای تخت‌های اسلت مناسب هستند. بنابراین، در صورت امکان تخت و تشک خود را با هم بخرید، زیرا یک تشک جدید به اندازه‌ای که روی یک تخت جدید دوام می‌آورد، روی یک تخت قدیمی سالم نمی‌ماند. یکی از تشک‌های باکیفیت در بازار تشک رویال اصل مدل آسایش است که می‌توانید آن را از مراکز فروش، نمایندگی یا دیجی کالا خرید کنید. این تشک در انواع یک نفره و دو نفره موجود است که قیمت هر یک از آن‌ها متفاوت است.

  1. شما کالایی را دریافت می‌کنید که برایش پول پرداخت کرده‌اید

بهترین تخت همیشه گران‌ترین تخت نیست اما به‌احتمال‌زیاد ارزان‌ترین نیز نیست. اگرچه یک تخت ارزان‌قیمت می‌تواند خوب به نظر برسد اما نمی‌تواند حمایت کافی را برای خواب شما فراهم کند. توجه داشته باشید تختخواب ارزان‌تر می‌تواند راحتی کمتری نیز داشته باشد. بهتر است در مورد تختخوابی که در نظر دارید به‌خوبی تحقیق کنید و نظرات دیگران را در مورد تخت بخوانید تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید.

درنهایت، انتخاب تختخواب مناسب به شما کمک می‌کند که خواب راحتی داشته باشید و از سوی دیگر، دچار کمردرد و درد عضلات نشوید. اگرچه گزینه‌های زیادی برای تختخواب در بازار موجود است اما شما می‌توانید با دانستن چند نکته ساده، مناسب‌ ترین تختخواب را انتخاب کنید. به همین منظور، نکاتی که در این مقاله مطرح شد را در هنگام خرید تختخواب به یاد داشته باشید و آن‌ها را رعایت کنید.

نویسنده: مینا معین اسلام

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها