کد خبر: 638483
تاریخ انتشار :

دورخیز همسر اوباما برای انتخابات ۲۰۲۴

برخی رسانه‌ها نتیجه یک نظرسنجی سراسری در آمریکا، درباره احتمال نامزدی «میشل اوباما» در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ گمانه‌زنی کردند.

دورخیز همسر اوباما برای انتخابات ۲۰۲۴
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در شرایطی که احتمال شرکت یا عدم شرکت «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا همچنان در این کشور خبرساز است، نظرسنجی‌ها در آمریکا از حمایت قابل توجه رای‌دهندگان دموکرات از همسر اوباما در این انتخابات حکایت دارد.

بنابر گزارش هیل، نظرسنجی مشترک وبگاه «هیل» و موسسه نظرسنجی «هریس ایکس» نظر آمریکایی‌ها را درباره نامزد‌های احتمالی دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور در صورت عدم شرکت جو بایدن جویا شد.

نظر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نشان می‌دهد که «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا و «میشل اوباما» همسر باراک اوباما رئیس‌جمهور اسبق دموکرات آمریکا در صدر نامزد‌های احتمالی قرار دارند.از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی سوال شد که اگر جو بایدن در انتخابات حاضر نشود آن‌ها به چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ رای خواهند داد؟

کامالا هریس نفر دوم دولت جو بایدن توانسته با ۱۳ درصد آرا در صدر این نظرسنجی قرار بگیرد و میشل اوباما با ۱۰ درصد در رده دوم قرار گرفته است.به غیر از هریس و اوباما، ۶ سیاستمدار و چهره آمریکایی به عنوان نامزد‌های احتمالی انتخابات ۲۰۲۴ از حزب دموکرات هم در لیست این نظرسنجی حضور داشتند، اما آن‌ها پنج درصد یا کمتر از پنج درصد آرا را کسب کردند.این ۶ نفر به شرح ذیل هستند: «برنی سندرز، الیزابت وارن، کوری بوکر، مایکل بلومبرگ، اندرو یانگ و پیت بوته‌جج».

از جمله نکته قابل توجه در نظرسنجی این است که ۶۶ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که آن‌ها «مطمئن نیستند» که در صورت عدم نامزدی بایدن به چه کسی رای بدهند و ۱۳ درصد هم گفتند که فردی را انتخاب می‌کنند که در لیست نظرسنجی اسم او ذکر نشده است.

بایدن ۷۹ ساله و همچنین سخنگویان کاخ سفید پیش از این اعلام کرده بودند که رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد در انتخابات ۲۰۲۴ نامزد شود.بایدن در صورتی که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ پیروز شود، در سن هشتاد و یکسالگی دومین دوره ریاست جمهوری خودش را آغاز خواهد کرد.

نظرسنجی هیل و هریس ایکس از ۹۳۹ رای‌دهنده آمریکایی طی روز‌های ۱۸ و ۱۹ نوامبر (۲۷ و ۲۸ آذر ماه) گرفته شده است.

پیشتازی کامالا هریس و میشل اوباما در نظرسنجی مذکور در شرایطی انجام شده که با بستری شدن بایدن در بیمارستان نظامی «والتر رید»، اظهارنظر‌ها درباره وضعیت جسمی رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا بار دیگر تشدید شده است.

هفته گذشته «کوین اوکانر» پزشک کاخ سفید اظهاراتی درباره وجود «غده خوش‌خیم» در روده بایدن و برداشتن این غده خبر داد.اوکانر اعلام کرد پولیپی که طی فرایند کولونوسکوپی از بدن بایدن برداشته شد، یک ضایعه خوش‌خیم با رشد آهسته بوده، اما به نظر می‌رسد که یک ضایعه پیش سرطانی باشد که در حال حاضر نیازی به اقدام بیشتر برای آن نیست.

پزشک کاخ سفید افزود: این پولیپ یک «آدنوم لوله‌ای» (تومور خوش‌خیم با منشأ بافت غددی) شناسایی شده که شبیه به آدنومی بوده که در سال ۲۰۰۸ از بدن بایدن خارج شده بود. نظارت و مراقبت معمول توصیه می‌شود و بایدن باید هفت تا ۱۰ سال دیگر یک کولونوسکوپی دیگر انجام دهد».

پیشتازی کامالا هریس در نظرسنجی تازه در آمریکا از دیگر چهره‌ها از قبیل همسر اوباما در شرایطی انجام شده که رسانه‌های این کشور طی هفته‌های اخیر بار‌ها درباره تنش‌های موجود بین هریس و بایدن گمانه‌زنی کرده‌اند. بر اساس همین گمانه‌زنی‌ها، شبکه فاکس نیوز در گزارشی از افزایش تنش‌ها بین بایدن با کامالا هریس، احتمال اخراج او از کاخ سفید و تعیین فردی جدید به عنوان معاون رئیس‌جمهور آمریکا خبر داده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها