کد خبر: 638490
تاریخ انتشار :

روسیه: آمریکا دنبال شر می گردد!

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه هشدار داده که واشنگتن با استفاده از ادعاهای رسانه‌ای مبنی بر برنامه‌ریزی مسکو برای حمله به اوکراین در تلاش است تا به درگیری در «دونباس» دامن بزند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«سرگئی ناریشکین» مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه امروز شنبه در مصاحبه با شبکه «روسیه-1» گفت که ایالات متحده سعی دارد با تحت فشار قرار دادن دولت کی‌یف برای حمله نظامی جدید به منطقه «دونباس»، درگیری‌های جنوب شرقی اوکراین را احیا کند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به تبلیغات رسانه‌ای آمریکا برای ایجاد تنش و درگیری در دونباس (شرق اوکراین) گفت: «وزارت خارجه آمریکا با راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی مخرب و سازماندهی شده می‌خواهد این ادعاهای نادرست را در اختیار متحدان، مدیران رسانه‌ها و مراکز سیاسی خود در آمریکا قرار دهد تا این دروغ‌ها چندین برابر نشر پیدا کند».

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه ادعاهای رسانه‌های آمریکایی مبنی بر برنامه‌ریزی روسیه برای حمله به اوکراین طی چند هفته آینده را «دروغ محض» خواند و تصریح کرد: «می‌خواهم به همه اطمینان دهم که هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد».

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین هم دیروز در نشستی خبری در مسکو، ارتش اوکراین را به دامن زدن به تنش‌ها در منطقه دونباس و غرب را به راه‌اندازی کمپینی علیه مسکو به منظور لاپوشانی تلاش‌های کی‌یف به منظور رسیدگی به مشکلات از طریق زور متهم کرد.

پسکوف همچنین اتهاماتی درباره برپایی استحکامات نظامی روسیه در نزدیکی دونباس در شرق اوکراین را رد کرد و گفت که کشورهای غربی در کمپینی نظامی به منظور لکه‌دار کردن وجهه مسکو به عنوان تهدیدی برای اوکراین دست دارند.

درگیری بین نیروهای دولتی اوکراین و جدایی‌طلبان روس‌گرا در دونباس از سال ۲۰۱۴ باعث کشته شدن بیش از ۱۳ هزار تن شده است؛ این منطقه یکی از چند عامل درگیری و تنش بین روسیه و اوکراین است.

در این میان، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز گفته که به شدت نگران این است که سرسختی آلمان و فرانسه باعث توجیه و لاپوشانی اقدامات غیرقابل قبول دولت کی‌یف شود.

لاوروف همچنین مدعی شد که اوکراین لفاظی‌های بی‌پایه و اساس خود را شدت می‌بخشد که بیانگر تمایل برای انجام اقدام و در نتیجه تبدیل کردن درگیری‌ها به مرحله‌ای خشونت‌آمیز و غیرقابل کنترل است.

وی ادامه داد، آمریکا بهتر از اروپا درباره شرایط پروتکل مینسک اطلاع دارد و روسیه این مساله را با طرف آمریکایی مطرح کرده است. در دیدار بعدی بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و بایدن که هنوز زمان آن مشخص نیست، این مساله بدون شک مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: الف

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها