کد خبر: 638516
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه نیوز» با ظریفیان

نوری معجزه کند وضع موجود را حفظ می‌کند

غلامرضا ظریفیان یوسف نوری و دو گزینه پیشنهادی قبل از او را دارای فاصله نجومی با شاخص‌های لازم برای تصدی وزارت آموزش و پرورش می‌داند و معتقد است که او در بهترین‌ حالت حافظ وضع موجود بوده و قادر به ایجاد دگرگونی‌های لازم در این عرصه نیست.

نوری معجزه کند وضع موجود را حفظ می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز، یوسف نوری یعنی سومین گزینه رئیسی برای تصدی وزارت آموزش و پرروش امروز با ۱۹۴ رای موافق، ۵۷ رای مخالف و ۱۷ رای ممتنع وزیر شد. نتیجه‌ای که قابل حدس بود. به هر حال بعید بود که مجلس همسو با دولت بعد از رد حسین باغ گلی و مسعود فیاضی برای سومین بار به دولت سیزدهم نه بگوید. ضمن اینکه کمیسیون آموزش صلاحیت او را تایید کرده و رسانه‌ نزدیک به قالیباف نیز همین دیروز از قطعی بودن رای اعتماد به نوری نوشته بود. 

خلاصه اینکه نوری امروز در حالی به مجلس رفت که آقای رئیس جمهور با اطمینان خاطر از رای آوری او راهی ترکمنستان شده است. مخبر از او دفاع کرد و خودش هم در فرصتی که در اختیار داشت چنان برای سند 2030 و سرکردگان آن خط و نشان کشید که معلوم شد، این کار تمام است. 

نوری وزیر شد و برای ارزیابی عملکرد او در نظام آموزش و پرورش باید منتظر ماند. چشم‌اندازی که کارشناسان این حوزه ترسیم می‌کنند اما چندان مثبت نیست. 

غلامرضا ظریفیان، معاون وزیر علوم در دولت اصلاحات در این باره به «نامه نیوز» می‌گوید: «رای آوری نوری تقریبا مشخص بود چون مجالس به طور معمول بعد از اینکه یکی، دو وزیر را می‌اندازد، به گزینه بعدی رای می‌دهد. کمیسیون آموزش هم او را تایید کرده بود و این نتیجه قابل پیش بینی بود».

او در ارزیابی یوسف نوری به عنوان وزیر آموزش و پرورش گفت: « او از دو گزینه قبلی قدری بهتر بود به این دلیل که حداقل از درون آموزش و پرورش است. در زمینه های مختلفی هم کار کرده است.» 

وی در عین حال گفت: «اساسا شاخص های یک مدیریت متناسب با آموزش و پرورش با افرادی که معرفی شد، فاصله های نجومی داشت».

ظریفیان در ترسیم چشم‌انداز آموزش و پرورش تحت مدیریت نوری نیز گفت: «حداکثر کاری که این مدیریت جدید می تواند انجام دهد، اگر نگوییم اوضاع را بدتر می‌کند این است که به فرض داشتن حمایت معلمان و مدیران میانی آموزش و پرورش، می‌تواند وضع موجود را حفظ کند اما نمی‌تواند آموزش و پرورش را دگرگون کند. اگر او را با مدیریت‌های قبلی مقایسه کنی به شدت شاخص‌های کمتری دارد. اگر معجزه کند هم حداکثر می‌تواند، وضع موجود را حفظ کند.»

وی افزود: «طبیعی است که از آقای رئیسی انتظار نداشتیم سراغ گزینه‌های اصلاح طلب برود اما حتی در بین اصولگرایان نیاز افرادی که سابقه بیشتری در عرصه آموزش و نظام اموزش و پرورش داشته، افراد مورد قبول‌تر و با سابقه‌تر را پیدا کنند. نمی‌دانم چرا این اهتمام صورت نگرفت.»

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها