کد خبر: 638902
تاریخ انتشار :

واکنش مهم روسیه به ناتو + جزئیات

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفت که تنها راه حل و فصل وضعیت "اسفناک" امنیتی اروپا این است که مسکو و ناتو توافق‌نامه‌های بلند مدتی برای جلوگیری از گسترش ائتلاف به سمت شرق ایجاد کنند.

واکنش مهم روسیه به ناتو + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری تاس، در قسمتی از این بیانیه آمده است: از زمان پایان جنگ سرد، روسیه بارها تعهداتی را دریافت کرده است که حوزه قضایی و نیروهای ناتو یک اینچ به سمت شرق حرکت نخواهند کرد. همه این وعده‌ها فراموش شد و هیچکدام عملی نشد. نتیجه آن وضعیت اسفناک امنیتی کنونی در اروپا است. ما مطمئن هستیم که تنها راه حل این وضعیت، توسعه مشترک توافق‌نامه‌های بلند مدت است که از گسترش بیشتر ناتو به سمت شرق و استقرار سیستم‌های تسلیحاتی که ما را در مجاورت مرزهای روسیه تهدید می‌کند، جلوگیری می‌کند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که نشست اخیر وزرای خارجه ناتو که از ۳۰ نوامبر تا ۱ دسامبر در ریگا، پایتخت لتونی برگزار شد، باری دیگر "وسواس این ائتلاف را در مبارزه با تهدیدات خیالی" به‌جای همکاری با دیگران در مبارزه با "چالش‌های واقعی" نشان داد. یکی از تمرکزها باری دیگر روسیه و "تجاوز احتمالی" آن به اوکراین بود. روسیه متهم به انجام کاری در نزدیکی مرزهای ناتو و "تهدید ائتلاف" با انتقال نیروهای خود در خاک خودش شد. این "ناتو" بود که به مرزهای روسیه نزدیک شد. "استقرار نظامی ناتو" و "رزمایش‌های بزرگ" در نزدیکی مرزهای روسیه در حال انجام است.

زاخارووا افزود: الحاق اوکراین به ناتو برای ما خطی قرمز است و ما مدت‌هاست که پیرامون آن صحبت می‌کنیم. سیاست جاری با هدف کشاندن کی‌یف به "مدار ائتلاف" و اقدام واقعی ناتو برای استفاده از زیرساخت‌های نظامی اوکراین و تلاش برای تبدیل اوکراین به پایگاهی در بن‌بست با روسیه ممکن است به پیامدهای منفی جدی منجر شود و وضعیت نظامی و سیاسی در اروپا را وخیرم‌تر کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها